သင္တကယ္ရင့္က်က္ၿပီလား; ထက္ေဇာ္ထူး(SUOE)



သင္တကယ္ရင့္က်က္ၿပီလား




ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုင္ဇာ၏ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ၾကားဖူးသည္။ မွတ္မိသေလာက္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳဖို႔ မဲထည့္ရသည့္အခ်ိန္က ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ေရဒီယိုမ်ားတြင္ ကိုင္ဇာ၏ "မင္း...ဆယ့္႐ွစ္ႏွစ္ျပည့္ၿပီလား" ဆိုသည့္ သီခ်င္းကို ေရဒီယို၊ FM ေတြမွာ အေတာ္ၾကားခဲ့ရပါသည္။ ဆရာႀကီးေဒါက္တာေက်ာ္စိန္၏ သင့္အတြက္ အသံုးခ်စိတ္ပညာစာအုပ္မွ ဘဝႏွင့္ ပက္သက္ေသာ စစ္မွန္ေသာ ခံယူခ်က္ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ခြဲေလး ဖတ္ၿပီးကတည္းက မိမိကိုယ္ကို "မင္း...တကယ္ရင့္က်က္ၿပီလား" ဟု ေမးခြန္းထုတ္ေနမိပါသည္။ ေမးခြန္းထုတ္သည္ဟု ဆိုသည္ထက္ ဆန္းစစ္သည္ဟု ေျပာလၽွင္ ပိုမွန္မည္ ထင္သည္။ ဆရာႀကီး ေရးသားတင္ျပထားေသာ ရင့္က်က္ေသာလူတစ္ေယာက္ကို တိုင္းတာသည့္ အခ်က္ (၅) ခ်က္ မိမိတြင္ ႐ွိ၊  မ႐ွိ ဆန္းစစ္ေနမိပါသည္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူတစ္ေယာက္ ရင့္က်က္မႈ ႐ွိ၊ မ႐ွိကို ၎၏ အျပဳအမူမ်ားကို ၾကည့္၍ မွန္းဆႏိုင္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္တြင္ ဇာတာသက္ (Chronological age) ႏွင့္ စိတ္သက္ (Mental age) ဟူ၍ ႐ွိရာ ပံုမွန္ဥာဏ္ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးသူတစ္ဦးသည္ ၎၏ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္႐ွိရမည့္ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူစသည္တို႔ ႐ွိလ်က္ စိတ္သက္ (Mental age) ႏွင့္ ကိုက္ညီၾကပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ ဇာတာသက္ ႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ အျပဳအမူ၊ အေတြးအေခၚမ်ား ႐ွိပါမူ ထိုသူအား ရင့္က်က္သူဟု မေခၚထိုက္ေပ။ ဥပမာျပရေသာ္ မိမိလိုခ်င္သည္ကို မရ၍  (၂) ႏွစ္အ႐ြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ လူးလွိမ့္ငိုယိုေနပါက ျပႆနာမဟုတ္ေသာ္လည္း အသက္ (၂၀) အရြယ္ ေယာက်္ားေလး (သို႔) မိန္းကေလးတစ္ေယာက္သည္ မိမိလိုခ်င္သည္ကို မရ၍ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳမူေနပါမူ ၎သည္ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ ကိုက္ညီေသာ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူမ႐ွိ၍ ရင့္က်က္သူ မဟုတ္ဟု အလြယ္တကူသိႏိုင္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဇာတာသက္ေအာက္ စိတ္သက္ငယ္ေနသူဟု မွတ္ယူအပ္ေပသည္။ ဆရာႀကီးကမူ လူတစ္ေယာက္ ရင့္က်က္ျခင္း၊ မရင့္က်က္ျခင္းကို အခ်က္ (၅) ခ်က္ႏွင့္ တိုင္းတာႏိုင္သည္ဟု တင္ျပထားပါသည္။ တစ္အခ်က္မွာ "အခ်ိန္ကို စနစ္တက် နားလည္အသံုးခ်တတ္ျခင္း" ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ အခ်ိန္ဟူသည္ အဆံုးမရွိ ဆြဲဆန္႔ႏိုင္ေသာအရာဟု ယံုၾကည္တတ္ၾကပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ၎တို႔သည္ အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကို ေကာင္းစြာနားမလည္တတ္ၾကေသးေခ်။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္သည္ သူကစားခ်င္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ကစား၍ သူအိပ္ခ်င္သည့္ အခ်ိန္တြင္ အိပ္လိုက္မည္။ သူကစားခ်င္သေလာက္ ကစားႏုိင္သလို၊ အိပ္ခ်င္သေလာက္လည္း အိပ္ႏိုင္သည္။ အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကိုနားမလည္သကဲ့သို႔ သူ႔အသက္အ႐ြယ္တြင္ နားလည္စရာလည္း မလိုေပ။ သို႔ေသာ္ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးေသာသူမ်ားအတြက္မူ မိမိ၏အခ်ိန္ကို စနစ္တက်စီမံခန္႔ခြဲ၍ အသံုးခ်တတ္ရန္ လိုပါသည္။ မိမိလုပ္ရမည့္လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ရန္ အခ်ိန္မည္ေ႐ြ႕မည္မၽွ သံုးမည္ စသျဖင့္ ခန္႔ခြဲတတ္ရန္ လိုေပသည္။ ဥပမာျပရလၽွင္ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ျပင္ဆင္ရန္ အခ်ိန္ (၁၀) ရက္သည္ ဆိုပါစို႔။ ထို (၁၀) ရက္အတြင္း မိမိသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္မၽွရေအာင္ က်က္မည္၊ နားခ်ိန္အတြက္ မည္မၽွသံုးမည္၊ တျခားကိစၥမ်ား ဥပမာ ဖုန္းကို မည္မၽွသံုးမည္ စသျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲ၍ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ပင္ အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကို နားမလည္ဘဲ ရသည့္ (၁၀) ရက္အတြင္း အိပ္ခ်င္သေလာက္အိပ္မည္၊ ဖုန္းကိုေဆာ့ခ်င္သေလာက္ေဆာ့မည္ စသျဖင့္ျပဳမူပါမူ ၎ကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ ရင့္က်က္သည္ဟု မေခၚဆိုႏိုင္ပါ။
နံပါတ္ႏွစ္အခ်က္မွာ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈတို႔ကို သိနားလည္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ အဆိုအရ ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ သဘာဝျဖစ္ရပ္မ်ား၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈကို နားလည္ႏိုင္စြမ္း မ႐ွိၾကေခ်။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိ၏ ဆႏၵကိုသာ ေ႐ွး႐ွဳ၍ သာယာမႈမူ (pleasure principle) ျဖင့္သာ ျပဳမူတတ္ၾက၏။ ကေလးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ မုန္႔ပဲသေရစာက ထမင္းေလာက္ အာဟာရျဖစ္သည္၊ မျဖစ္သည္ကို အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္စဥ္းစားေနမည္ မဟုတ္ဘဲ သူစားခ်င္သည့္ မုန္႔ပဲသေရစာကိုသာ စားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ဆက္စပ္စဥ္းစားမိသည္မွာ  စိတ္စိစစ္နည္း (Psychoanalysis) ကို တီထြင္ခဲ့ေသာ စိတ္ပညာရွင္ ဆစ္ဂမန္ဖ႐ြိဳက္ (Sigmund Freud) ဆိုခဲ့သည့္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၏ အဓိကအေျခခံစနစ္ႀကီး (၃) ခုျဖစ္ေသာ အစ္(id)၊ အီဂို (ego) ႏွင့္ ဆူပါအီဂို (superego) တို႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ညႇိယူလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းသည္ ကေလးသူငယ္မ်ားတြင္ အားနည္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုထင္ပါသည္။ အစ္စိတ္ သည္ လူတစ္ေယာက္၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးတြင္ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္၍ နာက်င္မႈကို ေ႐ွာင္ခြာ၍ မိမိသာယာမႈရေရးကိုသာ ေရွး႐ွဳ၏။ အီဂို ကား အစစ္အမွန္၊ ပကတိအေျခအေနႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစား၍ အစ္ ၏ အလိုဆႏၵမ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု ျဖည့္ဆည္းေပးမည္၊ တားဆီးမည္စသည္တို႔ကို ဆံုးျဖတ္ေပး၏။ ဆူပါအီဂို ကား အစ္စိတ္၏ သာယာမႈ ႐ွာေဖြျခင္းကို အီဂို ၏ ပကတိအေျခအေနႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကခ်မွတ္ထားေသာ စံတန္ဖိုးမ်ား၊ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္   အေကာင္းဆံုး၊အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ရန္ လမ္းညႊန္ေပးသည့္ သေဘာ႐ွိပါသည္။ ကေလးသူငယ္မ်ားတြင္ ဤကဲ့သို႔ အစ္၊ အီဂို ႏွင့္ ဆူပါအီဂိုတို႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ၎တို႔သည္ မိမိ၏အလိုဆႏၵကိုသာ ေရွး႐ွဳလ်က္ အေၾကာင္း၊ အက်ိဳးဆက္စပ္စဥ္းစားႏိုင္မႈ အားနည္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သိုေသာ္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးလူတစ္ေယာက္က ပကတိအေျခအေန၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ စည္းကမ္း၊ စနစ္မ်ားကို မစဥ္းစားဘဲ မိမိ၏ ဆႏၵကိုသာ ေ႐ွး႐ွဳ၍  ျပဳမူပါမူ ထိုသူအား အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ႏြယ္ျခင္းကို နားလည္ျခင္းမရွိ၍ ရင့္က်က္သည္ဟု မဆိုထိုက္ေပ။ ဥပမာျပရေသာ္ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားႏွင့္အတူ  ေဆးလိပ္ေငြ႕ကင္းစင္နယ္ေျမ (Smoking Free Area) ဟု တပ္ထားသည့္ အခန္းတြင္း လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိ၏ အလိုဆႏၵကိုသာ ေ႐ွး႐ွဳ၍ ေဆးလိပ္ေသာက္ခဲ့ေသာ္ ထိုအျပဳအမူသည္ ရင့္က်က္ေသာသူတစ္ေယာက္၏ အျပဳအမူလံုးဝမဟုတ္ေပ။ ဆရာႀကီး၏ အလိုအရ ၿမီးေကာင္ေပါက္စ ဆယ္ေက်ာ္သက္အ႐ြယ္တြင္လည္း ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္နားလည္မႈကို သတိလစ္တတ္ၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဆရာ၊ မိဘမ်ားက ေကာင္းေစလို၍ ဆိုဆံုးမသည္ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည္၊ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္သည္ဟု ေတြးတတ္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ အသက္အ႐ြယ္ႀကီးလာသည္ႏွင့္ အမၽွ  အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါကို လိုက္ကာ မိမိ၏ဆႏၵကို ခ်ဳပ္ထိန္း၍ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ဆက္စပ္စဥ္းစားတတ္ရန္ လိုပါသည္။ 
နံပါတ္သံုးအခ်က္မွာမူ စစ္မွန္ေသာပန္းတိုင္ ႐ွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကေလးဘဝတြင္မူ စိတ္ကူးထဲတြင္လိုရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ငယ္စဥ္က ဘုရင္လုပ္တမ္း၊ စစ္ဗိုလ္လုပ္တမ္း စသည္ျဖင့္ ကစားခဲ့ဖူးၾကပါသည္။ ကေလးဘဝတြင္ လက္ေတြ႕မက်ေသာ စိတ္ကူးယဥ္မႈမ်ား ရွိခဲ့ၾကေပသည္။  အရြယ္ေရာက္၍ ရင့္က်က္ေသာသူမ်ားတြင္မူ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္စြမ္းရည္ႏွင့္ကိုက္ညီမႈရွိေသာ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေသာ ပန္းတိုင္မ်ဳိးကို ခ်မွတ္တတ္လာၾကသည္။ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကို စိတ္ကူးျဖင့္႐ူး၍ အခ်ိန္ကုန္ေနေစမည္မဟုတ္ဘဲ မိမိျဖစ္ႏိုင္မည္ကိုသာ ေရွး႐ွဳ၍ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္သူတစ္ဦးသည္ မိမိကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္းမ်ား၊ စြမ္းရည္ထူးမ်ား၊ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားအေပၚ အေျခတည္၍ မည္သည့္ပန္းတိုင္သည္ မိမိအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးနည္းဟု ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါသည္။ မိမိ၏ အထံုဝါသနာ စြမ္းရည္တို႔ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္မွသာ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္႐ံုမၽွမက ဘဝတစ္သက္တာ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈသုခကိုပါ ရ႐ွိႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ပန္းတိုင္မ်ိဳးသည္ စိတ္ကူးယဥ္မဆန္ဘဲ ရင့္က်က္သူတစ္ဦး၏ အရည္အေသြးျဖစ္ပါသည္။ နံပါတ္ေလးအခ်က္မွာ စိတ္ကူးဆႏၵျဖင့္ မၿပီးဘဲ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္တတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးဘဝတြင္ မိမိတို႔၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားသည္ ထိုအဆင့္မွာပင္ ၿပီးဆံုးသြားေလ့ရွိသည္။ ကေလးဘဝတြင္ စိတ္ကူးမ်ားကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးစားေလ့မ႐ွိသကဲ့သို႔ ထိုအသက္အ႐ြယ္တြင္ မျဖစ္မေန အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ မလိုေသးေခ်။အရြယ္ေရာက္၍ ရင့္က်က္ေသာသူတစ္ေယာက္အတြက္မူ မိမိ၏ စိတ္ကူးမ်ားကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားရေပမည္။  ဥပမာဆိုရေသာ္ ေရကူးတတ္ခ်င္ေသာလူတစ္ေယာက္သည္ ျမစ္ကမ္းစပ္တြင္ ထိုင္လ်က္ စိတ္ကူးယဥ္ေနမည္မဟုတ္ဘဲ ေရထဲသို႔ဆင္း၍ ေရကူးတတ္ရန္ အားထုတ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏စိတ္ကူးမ်ား ရည္ရြယ္ထားသည့္အတိုင္း ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ရန္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္ကို သေဘာေပါက္ရန္ လိုပါသည္။ နံပါတ္ငါးအခ်က္မွာမူ ဘဝအတြက္ဆီေလ်ာ္ေသာေ႐ြးခ်ယ္မႈတို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဘဝတေလၽွာက္ စိတ္ဒြိဟျဖစ္စရာ ေ႐ြးခ်ယ္မႈတို႔ကို မၾကာခဏေ႐ြးခ်ယ္ရတတ္ပါသည္။ ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုေရြးရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးမ်ားတြင္ စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္မႈအားနည္းသူသည္ မျဖစ္ႏိုင္မွန္းသိလ်က္ ႏွစ္ခုလံုးကို ရခ်င္သည္၊ ရရန္လည္း ႀကိဳးစားတတ္ၾကပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏွစ္ခုထဲမွ တစ္ခုေရြးခ်ယ္ၿပီးလၽွင္လည္း မိမိ မေ႐ြးခ်ယ္လိုက္ရသည့္အရာကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ရလၽွင္ အေကာင္းသားဟု မၾကာခဏ ေနာင္တရ စိတ္ဆင္းရဲတတ္ၾကေပသည္။ ဥပမာျပရလၽွင္ လူတစ္ေယာက္ကို အလည္အပတ္ခရီးတစ္ခုကို လိုက္မလား၊ ေနခဲ့မလားဟု ဆံုးျဖတ္ခိုင္းေသာ္ ထိုသူသည္ ခရီအားလိုက္လာၿပီးမွ မိမိေနခဲ့လၽွင္ အေကာင္းသားဟု ေနာင္တရေနတတ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ ေရြးခ်ယ္စဥ္အခါက မည္သည့္အရာသည္ မိမိအတြက္ ပို၍ဆီေလ်ာ္ကိုက္ညီမႈရွိမည္ကို ေကာင္းစြာ မစဥ္းစားတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဟိုအရာေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီအရာေကာင္းႏိုးႏိုးျဖင့္ စိတ္အတြင္းဒြိဟျဖစ္လ်က္ မိမိေ႐ြးခ်ယ္မိသည့္အရာအေပၚတြင္လည္း စိတ္မေက်နပ္ႏိုင္ဘဲ ေနာင္တရေနတတ္ပါသည္။ စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္သူတစ္ဦးကမူ ေရြးခ်ယ္စဥ္ကတည္းက မိမိအတြက္ ဆီေလ်ာ္ေကာင္းမြန္မည့္အရာကို ေကာင္းစြာေရြးခ်ယ္တတ္၍ စိတ္ေက်နပ္မႈ႐ွိကာ အဆံုးစြန္ဆံုး ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္တတ္ၾကပါသည္။
ဆရာႀကီးတင္ျပထားသည့္ ေနာက္ဆံုးအခ်က္မွာ ဓမၼဓိဌာန္က်ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးဘဝတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အရာရာကို မိမိတို႔ ႐ွဳေထာင့္မွသာ ၾကည့္တတ္၏။ ေလာကတြင္ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းအားလံုးသည္ မိမိတစ္ဦးတည္းႏွင့္ ပက္သက္သည့္ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း ျဖစ္၏။ မိမိကိုယ္သာ အေျခခံဦးစားေပးစဥ္းစား၍ မိမိႀကိဳက္လၽွင္ အမ်ားလည္းႀကိဳက္မည္၊ မိမိမႀကိဳက္လၽွင္ အမ်ားလည္း ႀကိဳက္မည္မဟုတ္ စသျဖင့္ စဥ္းစားတတ္၏။ မိမိအျပင္ အျခားသူမ်ားလည္း ႐ွိေသးသည္ဆိုေသာ ခံစားမႈအသိသည္ ကေလးငယ္မ်ားတြင္ ေကာင္းစြာ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးေခ်။ မရင့္က်က္ေသာ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသူမ်ားသည္လည္း ကေလးငယ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ အရာရာကို သူႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး စဥ္းစားတတ္၏။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ အေျခခံစဥ္းစား၍ မိမိ၏ အလိုဆႏၵကိုသာ ေရွး႐ွဳဦးစားေပးေလ့ ႐ွိပါသည္။ ဥပမာျပရေသာ္ မရင့္က်က္ေသာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးသည္ မိမိလက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား၏ ဆႏၵ သို႔မဟုတ္ အၾကံဳျပဳခ်က္မ်ားကို လက္ခံစဥ္းစားမည္ မဟုတ္ဘဲ သူ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကိူ သူတစ္ဦး၏ဆႏၵျဖင့္သာ ဆံုးျဖတ္အတည္ျပဳတတ္ေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္မၽွေသာ ရင့္က်က္ေသာစိတ္႐ွိရန္မွာ မိမိသာမဟုတ္ အျခားသူမ်ားလည္း႐ွိေသးသည္၊ သူတို႔၏ ဆႏၵ၊ အျမင္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးရမည္ စသျဖင့္ ဓမၼဓိဌာန္က်ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း လူပီသစြာ ေနထိုင္႐ွင္သန္ရန္ မိမိ၏ ဇာတာသက္ (Chronological age) ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူမ်ား ႐ွိရန္လိုအပ္ေပသည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ စံစနစ္မ်ား၊ စာရိတၱတန္ဖိုးမ်ားကို ထိန္းသိမ္းနားလည္လ်က္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ အခ်က္ငါးခ်က္ႏွင့္ တိုင္းတာၾကည့္၍ ရင့္က်က္ေသာသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေနထိုင္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ပါသည္။ မိမိ၏ အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္ မမၽွေသာ အေျပာအဆိုအျပဳအမူမ်ားသည္ မိမိအား လူအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း အမ်ား၏ ႏွာေခါင္း႐ွံဳ႕ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို ခံရတတ္ေပသည္။ ကေလးဆန္၍ခ်စ္စရာေကာင္းျခင္း (childlike) သည္ တခါတရံအဆင္ေျပႏိုင္ေသာ္လည္း အရြယ္ေရာက္၍ ရင့္က်က္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ လံုးဝမလုပ္သင့္၊ မေျပာသင့္သည္ကို လုပ္ပါ ေျပာပါမ်ားလာလၽွင္ ကေလးဆန္ျခင္း (childish) တနည္းအားျဖင့္  ရင့္က်က္မႈမရွိျခင္းဟု သတ္မွတ္ျခင္းခံရေပလိမ့္မည္။ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ရင့္က်က္ေသာလူသားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေနထိုင္႐ွင္သန္ရန္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အခ်က္ (၅)ခ်က္ႏွင့္ ယွဥ္ထိုးတိုင္းတာ၍ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္ ။         ။

ထက္ေဇာ္ထူး (SUOE)

Comments