အဂၤလိပ္စာကုိ ေလ့လာသူမ်ားရဲ့ အက်င့္ေကာင္း ၅ ခု

အဂၤလိပ္စာကုိ ေလ့လာသူမ်ားရဲ့ အက်င့္ေကာင္း ၅ ခု

by Myanmar Network
Aug 4, 2016


မိမိတု႔ိရဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ကုိ ေအာင္ျမင္စြာေရာက္ရွိေအာင္ ဘယ္လုိမ်ဳိးအက်င့္ေကာင္းေတြ ေမြးျမဴသင့္သလဲဆိုတာကုိ ျဗိတိသွ်ေကာင္စီရဲ့ Teaching English blog award ဆုရွင္ Martin Sketchley က တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာစကားကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့လာဆည္းပူးတဲ့အခါ ခက္ခဲမႈေတြရွိေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ခ်ိဳျမိန္တဲ့ဆုလာဒ္ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုေတာ့ ရရွိစျမဲျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ့ ေလ့လာသင္ယူမႈေရး တုိးတက္မႈေတြ ရွိိဖို႔ကေတာ့ ဇြဲလံု႔လတို႔အျပင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈရွိရံုမကဘဲ မွန္ကန္တဲ့ အက်င့္ကေလးေတြကိုလည္း လုပ္ယူလုိက္နာဖုိ႔ လုိပါတယ္။

အဲ့ဒီလုိအက်င့္ေလးေတြထဲက အက်င့္ေကာင္း ၅ မ်ိဳးကို ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

၁။ ေလ့လာသင္ယူေရးအတြက္ အစီအစဥ္ခ်မွတ္ျပီး လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြထားပါ။

အဂၤလိပ္စာကို အခုမွစျပီး ေလ့လာဖုိ႔ ဒါမွမဟုတ္ အရင္ကေလ့လာဖူးျပီး အလုပ္ေတြမ်ားလို႕ ဆက္မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ပစ္ထားရာက အခုမွျပန္ျပီး ဆက္ေလ့လာဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ျပီဆုိတဲ့အခါ ဘယ္ကဘယ္လုိ စကုိင္တြယ္ရမလဲဆုိတဲ့ အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေလ့လာဖုိ႔အစီအစဥ္ခ်မွတ္တဲ့အခါ အပတ္စဥ္အခ်ိန္ဇယားကို ဆြဲဲျပီး အဲ့ဒီထဲက ၁ ရက္ကို self-study ေခၚတဲ့ ကိုယ္ပုိ္င္ စိတ္ၾကိဳက္လုပ္မယ့္ အစ္ီအစဥ္တစ္ခုနွင့္ ေလ့လာခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ေလ့က်င့္ဖို႔ review အစီအစဥ္အတြက္ သတ္မွတ္ထားပါ။ အစီအစဥ္ကို ေန႔စဥ္ သို႔မဟုတ္ အပါတ္စဥ္ အစီအစဥ္အျဖစ္ဆြဲတာဟာ အလြန္ေကာင္းမြန္ျပီး မိမိရဲ့ တုိးတက္မႈကိုလည္း အလြယ္တစ္ကူ တုိင္းတာလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကေတာ့ လက္ေတြ႕ဆန္ဖို႔ လုိပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ - ေနာက္တစ္ပတ္အတြင္း အီဒီယံ ၅ မ်ိဳးကို အဓိပၸါယ္၊ အသံုးျပဳပံု စတာေတြကုိ ေလ့လာမယ္ဆုိျပီး ရည္မွန္းခ်က္ခ်တာဟာ လက္ေတြ႕ဆန္ျပီး၊ Academic writing အေရးအသားကို တစ္ပတ္အတြင္း ကၽြမ္းက်င္ေအာင္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳးကေတာ့ လက္ေတြ႕မဆန္ပါဘူး။ တိုးတက္မႈကို တုိင္းတာလုိ႔လဲ မရဘူးမဟုတ္လား။

၂။ စကားလံုးအသစ္ေတြကို ျပန္ေလ့လာရ လြယ္ကူေအာင္ ျပဳစုထားပါ။

ဘာသာစကား တစ္ခုကို ေလ့လာတဲ့အခါ သင္ခန္းစာေတြထဲက စကားလံုးအသစ္ေတြကို စာရင္းျပဳစုကာ မွတ္စုလုပ္ထားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဘာသာစကားသင္ခန္းစာေတြဟာ theme ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုခုကို အေျခခံေရးဆြဲထားတာမ်ိဳး ျဖစ္တာမုိ႔ (ဥပမာ -shopping, music, family စသည္) စကားလံုးေတြကုိလည္း ေခါင္းစဥ္ topic အလုိက္ ျပဳစုထားတာ ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေအာင္ စကားလံုးေတြကိုလည္း ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ မွတ္နုိ္င္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ word cards လိုမ်ိဳး စာရြက္အေသးေလးေတြြေပၚမွာ စကားလံုးတစ္လံုးခ်င္း မွတ္သားတာမ်ိဳး၊ mind maps လုိ စကားလံုးတစ္ခုနွင့္တစ္ခု ဆက္ႏြယ္ျပီး မွတ္တာမ်ိဳးနွင့္ tables လို ဇယားဆြဲေရး မွတ္တာလိုမ်ိဳး စိတ္ဝင္စားဖြယ္လုပ္လုိ႔ရျပီး မိမိအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ပံုစံကို အျမဲတမ္းသံုးလို႔ရပါတယ္။ စကားလံုးေတြကို မွတ္သားရာမွာ အဓိပၸါယ္နဲ႔ တြဲမွတ္ရံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ form ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ verb form ေတြ word form ေတြအပါအဝင္ စကားလံုးေတြရဲ့ အသံုးျပဳပံု usage နဲ႔ အသံထြက္ pronunciation ေတြပါ တြဲမွတ္သားသင့္ပါတယ္။ Learner Dictionary အဘိဓါန္ စာအုပ္ ေကာင္းေကာင္း တစ္အုပ္ကိုလည္း အျမဲတမ္းေဆာင္ထားပါေလ။

၃။ မိမိရဲ့ သင္ခန္းစာနဲ႔ self-study မွတ္စုေတြကို မွန္မွန္ ျပန္လွန္ေလ့လာပါ။

သဒၵါစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ၊ စကားလံုးေတြကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ေလ့လာနုိင္ဖုိ႔အတြက္ မိမိရဲ့ ျပီးျပီးသား သင္ခန္းစာေတြ၊ self-study မွတ္စုေတြကုိ ပံုမွန္္ျပန္လွန္ေလ့လာဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ မိမိလုပ္ျပီးခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာတစ္္ခုထဲက ထုတ္နႈတ္ျပဳစုထားတဲ့ မွတ္စုေတြကို ျပန္ေလ့လာျပီး အေရးၾကီးတဲ့ အသံုးေတြ၊ သဒၵါစည္းမ်ဥ္းေတြ အားလံုး ဒါမွမဟုတ္ အခ်ိဳ႕ကုိ အလြတ္က်က္မွတ္ၾကည့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္ျပီး လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ကို အရင္ခ်မွတ္ဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔။ ျပီးေတာ့ က်က္မွတ္ရံုနဲ႔ ဒီအတုိ္င္းမထားဘဲ စာရြက္လြတ္ေတြေပၚမွာ ခ်ေရးတာမ်ိဳးကို အၾကိမ္ၾကိမ္ျပဳလုပ္ျပီး က်က္မွတ္ထားသမွ်ထဲက ဘယ္ေလာက္ျပန္မွတ္မိသလဲ၊ ျပန္သံုးတတ္သလဲဆုိတာကို မိမိကိုယ္ကို စမ္းသပ္ပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းစတင္မျပဳလုပ္ခင္က မိမိခ်မွတ္ထားခဲ့တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ( မိမိဘယ္နွစ္ခုအရက်က္မယ္၊ ဘယ္နွစ္ခု ျပန္သံုးတတ္ေအာင္လုပ္မယ္ စသျဖင့္) အားလံုးကို ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ အၾကိမ္ၾကိမ္ျပန္လုပ္ရပါမယ္။

၄။ တက္ၾကြမႈရွိျပီး မိမိရဲ့ သင္ယူေလ့လာမႈအေပၚ ထိန္းခ်ဳပ္နုိင္မႈရွိပါေစ။

စာသင္ခန္းမွာဆုိရင္ ပူးေပါင္းေလ့က်င့္မႈေတြ ရနု္ိင္သေလာက္ပါဝင္ participate လုပ္ေပးပါ။ ဆရာက သင္ေပးခဲ့သမွ်ေသာ စကားအသံုးအနႈန္းနဲ႕သဒၵါေတြကို ျပန္သံုးဖို႔ စိတ္အားထက္သန္မႈရွိပါေစ။ အမွားလုပ္တယ္ဆုိတာ သင္ၾကားေလ့လာေရးရဲ့ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုျဖစ္တာမုိ႔ ရွက္ေၾကာက္မေနဘဲ ရဲရဲေျပာဆုိိေရးသားျပီး အသံုးျပဳေပးပါ။ မွားမွာေၾကာက္လုိ႔ မသံုး၊ မေျပာဘဲ မေနပါနဲ႔။

တြန္႔ဆုတ္ျပီး passive ျဖစ္မေနဘဲ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႔ active ျဖစ္ေနပါေစ။ မိမိရဲ့ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတြကို ဆရာ့ဆီကေနသိဖို႔ လုပ္ေဆာင္ပါ။ မိမိရဲ့ အတန္းေဖာ္ကို မိမိရဲ့ အသံထြက္က ဘယ္လုိေနသလဲဆုိတာ တီးေခါက္ၾကည့္ပါ။ အျခားေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အတူပူးေပါင္းျပီး English speaking club လိုမ်ိဳး ဝါသနာတူမ်ား ကလပ္ထူေထာင္ထားျပီး စာသင္ခ်ိန္ေနာက္ပုိ္င္းေတြမွာ စုေပါင္းျပီး အဂၤလိပ္စကားေျပာ ေလ့က်င့္နိုင္ပါတယ္။ သင္ၾကားေရးမွာ တက္တက္ၾကြၾကြရွိတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့သင္ၾကားေရးမွာ control အထိန္းအသိမ္း ကၽြမ္းက်င္လာမယ္ဆုိရင္ ခ်ိဳျမိန္တဲ့ အသီးအပြင့္ေတြက္ု္ိ မၾကာမီခံစားရပါလိမ့္မယ္။

၅။ အဂၤလိပ္လို ၾကည့္လုိ႔၊ နားေထာင္လုိ႔၊ ဖတ္လို႔ ေကာင္းမယ့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာေတြကို ရွာေဖြပါ။

အဂၤလိပ္စာေလ့လာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ရာအတြက္ အလုိအပ္ဆံုးကေတာ့ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကုိ အတတ္နုိင္ဆံုးမ်ားမ်ား နားေထာင္တာဖတ္တာတို႔ လုပ္ေပးဖို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီလုိလုပ္တဲ့အခါ မိမိစိတ္ဝင္စားတဲ့ topic အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္္္္္္္္္္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါမယ္။ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ကလည္း ခက္ခဲမယ္မထင္ပါဘူး။ သင္စိတ္ဝင္စားတဲ့ တီဗီြအစီအစဥ္ေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြ ပံုမွန္ၾကည့္တာ၊ သီခ်င္းေတြ ေရဒီယို အစီအစဥ္ေတြကို ပံုမွန္နားေထာင္တာ၊ အဂၤလိ္ပ္စာအုပ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ ပံုမွန္ဖတ္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ေပးတာမ်ိိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားက ကမာၻသံုးျဖစ္တာမို႔လုိ႔ ဖတ္စရာ၊ ၾကည့္စရာ၊ နားေထာင္စရာကလည္း မရွားပါဘူးေပါ့ေနာ္။ ျဗိတိသွ်ေကာင္စီရဲ့ YouTube ခ်ယ္နယ္ျဖစ္တဲ့ British Council's YouTube channel (https://m.youtube.com/user/britishcouncil) မွာဆိုရင္ အဂၤလိ္ပ္စာတမ္းထုိးေပးတဲ့ ဗီဒီယိုအစီအစဥ္ေတြ ၾကည့္ရင္း နားေထာင္လုိ႔ရေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေလးပါ ပါးလုိုက္ခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

Read Martin's winning blog post: 10 websites for English language students (http://eltexperiences.com/10-websites-for-english-language-students/)

Teachers, visit our Teaching English website for more lesson plans and activities, and find out how you can become a Teaching English blogger.
(http://www.teachingenglish.org.uk/become-a-teachingenglish-blogger)

Comments