တပည့္ဆရာမေလာင္းမ်ားသို႔ (၁)
တပည့္ဆရာမေလာင္းသို ့. . (၁)
(Know Yourself)
သမီးေရ . . .
ဆရာမအလုပ္ကို ေရြးျခယ္ခဲ႔လို ့ဝမ္းသာပါတယ္ ။
ဆရာ/ဆရာမ ဆိုတာ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတတ္ရင္
စိတ္ေက်နပ္စရာေတြ အမ်ားၾကီးေပါ့ ။
အခုပဲၾကည့္ေလ . . ေတြ႔ရာေနရာမွာ ဝမ္းသာအားရႏႈတ္ ဆက္တတ္တဲ႔ ဘာေတြလုပ္ေနျပီလို ့သတိတရဖုန္းဆက္တတ္တဲ႔ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ရပ္ဖို ့အသိစိတ္ရွိရွိၾကိဳးစားေနတဲ႔ သမီးတို႔လို တပည့္ေတြကို ျမင္ရတာကိုက ဆရာမအတြက္ ေဖာ္မျပတတ္တဲ႔ စိတ္ေက်နပ္မႈေတြနဲ႔ေပါ့ ။
ဒါ .. ငါ့တပည့္လို ့လက္မေထာင္ဖို ့သက္သက္မဟုတ္ဘူးေနာ္ ပီတိဆိုတာကို တစ္ေန ့က် သမီးခံစားဖူးတဲ႔အခါ နားလည္လာမွာပါကြယ္။
"ဆရာမေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို ့ဘာေတြလိုအပ္သလဲ ဆရာမ" လို ့သမီးေမးခဲ႔ဖူးတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ အဲ႔ဒါက အင္မတန္က်ယ္ျပန္ ့တဲ႔ေမးခြန္း ပဲ. . အေျဖေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလဲ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကဖတ္ဖူးၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ . . လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ဆရာမလဲ ၾကိဳးစားေနရဆဲ . . အတုယူေနရဆဲပါပဲ ။
အားလံုးကိုျခံဳေျပာရရင္ ဆရာ/မ ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို ့အဓိက လိုအပ္တာကေတာ့ "စိတ္ဓါတ္"ပါပဲ ။
အေျပာကေတာ့လြယ္တာေပါ့ သမီးရယ္ ။
ဒါေပမယ့္ အဲ႔ဒီစိတ္ဓါတ္မထားတတ္လို ့တစ္ခ်ဳိ ့ေနရာေတြမွာ ေဝဖန္စရာေတြျမင္ေန ၾကားေနရတာေပါ့ ။
ဆရာမဆိုရင္ ဆရာမစိတ္ဓါတ္ ဆရာဝန္ဆိုရင္ ဆရာဝန္စိတ္ဓါတ္ အလုပ္သမားဆိုရင္ အလုပ္သမားစိတ္ဓါတ္ စသျဖင့္ ကိုယ္စီကိုယ္စီသာ စိတ္ထားေလးေတြမွန္ကန္ၾကရင္ ေလာကၾကီးက ခုထက္ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာ အမွန္ပဲေပါ့ ။
သမီးတို ့အတန္းထဲကို ဆရာမစာသင္စဥ္အခါက ခဏ ခဏ ေျပာဖူးပါတယ္ "Know Yourself " ဆိုတဲ႔စကားေလ ။
ဒီေတာ့သမီးရယ္ . . တစ္ခုခုဆို ငါကဘာလဲ လို ့အရင္ေတြးပါ (ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသိပါ) ။
တျခားလူေတြလို ေခတ္မီမီေလး ေခတ္ေရွ ႔ေျပးေလးဝတ္ခ်င္လိုက္တာဆိုတဲ႔စိတ္ကေလးဝင္လာရင္လဲ ငါကဘာလဲ လို ့ေတြးရမွာေပါ့ ။
တစ္ခါတစ္ေလ စိတ္ထဲရွိရာ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုခ်င္စိတ္ ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာခ်င္စိတ္ကေလးဝင္လာရင္လဲ ငါကဘာလဲလို ့
စဥ္းစားရမွာေပါ့။
တစ္ခါတစ္ေလ စာသင္ခ်င္စိတ္မရွိတဲ႔အခါလဲ ငါကဘာလဲလို ့ေတြးရမွာပဲေပါ့ ။
ဒီအေတြးေလးတစ္ခုနဲ႔တင္ သမီးလိုခ်င္တဲ႔ (လူေျပာမ်ားတဲ႔) ဆရာမ/ေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ ႔ quality ေတြပိုင္ဆိုင္လာမွာ အေသအခ်ာပဲေပါ့ ။
ဆရာမတို ့ ဆရာျဖစ္သင္တန္းတက္ေတာ့ ဆရာမတို ့ကိုလာပို ့ခ်တဲ႔ ဦးသာေအာင္ေက်ာ္ဆိုတဲ႔ ဆရာၾကီးကေျပာဖူးတယ္ ။
ေက်ာင္းဆရာ/မ ေတြဆိုတာ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ Ideal persons (စံျပပုဂၢိဳလ္) ေတြတဲ႔ ။ ဆရာၾကီးငယ္ငယ္ကဆို သူ တပည့္ေတြက သူနဲ႔တူေအာင္ သူ ့လိုဆံပင္ေကာက္ေအာင္ တံေတြးနဲ႔ဆြတ္ျပီးလိုက္ေကာက္ၾကသတဲ႔ ။
ဒါ ဆရာၾကီးရဲ ႔ေနထိုင္ပံု စိတ္ထားပံုေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ား သေဘာက်စရာေကာင္းမယ္ဆိုတာ သိသာေစတယ္ ။
ဆရာမ သမီးတို ့ေက်ာင္းကိုတာဝန္စက်ေတာ့ အသက္ႏွစ္ဆယ္အရြယ္ ေက်ာင္းျပီးစဆိုေတာ့ ကေလးအမ်ားစုက ဘာရယ္ ညာရယ္မဟုတ္လဲ ခ်စ္ၾကတယ္ေပါ့ေလ ။
ေက်ာင္းမွာေတာ့ ေရႊနားကပ္ေလးဝတ္ေပမယ့္ စေန/တနဂၤေႏြဆို fancy နားဆြဲေလးေတြဝတ္တာေပါ့ ။
ရြာဆိုေတာ့လဲ အျပင္ထြက္တိုင္း သြားေလရာမွာ ဟိုတပည့္နဲ႔ေတြ႔လိုက္ ဒီတပည့္နဲ႔ဆံုလိုက္နဲ႔ ေရွာင္မလြတ္ႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ
တနလၤာေန ့ေက်ာင္းလဲျပန္ဖြင့္ေရာ တစ္ခ်ဳိ ့ မိန္းကေလးေတြ fancy နားဆြဲတန္းလန္းေလးေတြနဲ႔ျဖစ္လာၾကတယ္။ အစကေတာ့စိတ္ထင္ဆိုေတာ့ သိပ္မေသခ်ာဘူးေပါ့ ။
ေနာက္ သနပ္ခါးလိမ္းပံုမွာ ေသခ်ာသြားတယ္ ။
ဆရာမက ဒီေန ့ေလးေထာင့္ပါးကြက္ေလးလိမ္းသြားရင္ ေနာက္ေန ့ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ဳိ ့ကေလးေထာင့္လိမ္းလာတယ္ ဆရာမက အဝိုင္းေလးကြက္သြားရင္ ေနာက္ေန ့သူတို ့ပါးကြက္ကလဲဝိုင္းသြားတယ္ ဆရာမက အခ်ိန္မရလို ့ပါးကြက္ကြက္ခ်ိန္မရလိုက္ရင္ သူတို႔လဲ ေနာက္ေန႔ မိတ္ကပ္ဖံုဖံုေလးေတြ ျဖစ္လာတယ္။
သိလိုက္ျပီ ၊ ဒီကေလးေတြ အတုခိုးေနျပီေပါ့ ေနာက္တစ္ပတ္က် နားဆြဲလဲ မဆြဲရဲေတာ့၊ ပါးကြက္မပါဘဲ ေက်ာင္းမသြားဖို ့ ၾကိဳးစားရေတာ့တာေပါ့၊ တစ္ခ်ဳိ ့ခပ္သြက္သြက္ေက်ာင္းသူေတြဆို ဆရာမ အက်ႌဘယ္ႏွစ္ထည္ရွိလဲေတာင္ သိဆိုပဲ ( ခ်စ္ၾကပံု)
ေျပာခ်င္တာက ကေလးဆိုတာ အတုယူဖို ့ ready ျဖစ္ေနတဲ႔သူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သူတို ့စိတ္ထဲ ideal ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေပါ့။
ဒီေတာ့ သမီးရဲ ႔ personality (ဝတ္ပံုစားပံု ေျပာဆိုပံု ေနထိုင္ပံု အက်င့္စရိုက္ အေတြး ) ဒါေတြအားလံုးဟာ သမီးတပည့္ေတြဆီကို အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ေရာက္သြားမွာပဲေပါ့ ။
ဒီေတာ့ . . တစ္ခုခုလုပ္မယ္ဆို ငါကဘာလဲ ဆိုတာ ေခါင္းထဲအရင္ထည့္ထားဖို ့လိုလိမ့္မယ္သမီးေရ ။
သမီးေနာက္မွာ သမီးကို အတုယူဖို ့ေစာင့္ေနတဲ႔ တပည့္ေတြရွိေနတယ္။
သမီးက ဥယ်ာဥ္မွဴးဆို သူတို ့က သမီးပ်ဳိးေထာင္တာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတဲ႔ သစ္ပင္ပန္းမန္ေတြျဖစ္သလို သမီးက ဗိသုကာတစ္ေယာက္ဆိုရင္ သူတို ့က သမီးဒီဇိုင္းဆြဲသလိုထြက္လာမယ့္ ပံုစံငယ္ေလးေတြနဲ႔ တူေနလိမ့္မယ္။
ဘယ္လို အပင္မ်ဳိးဖန္တီးမလဲ ဘယ္လိုဒီဇိုင္းမ်ဳိးဖန္တီးမယ္ဆိုတာကေတာ့ သမီးေရြးျခယ္ရမယ့္အရာပဲျဖစ္တယ္ ။
ဆႏၵမြန္ျဖင့္ . . . .
မိုင္မ်ိးမ်ိဳးဆန္း
Comments
Post a Comment