ပညာေရးဂ်င္းေကာင္းမ်ား ေကာင္း (မႏၱေလး)



''ပညာေရးဂ်င္းေကာင္မ်ား''

- (ေကာင္း-မႏၲေလး)

''ဆရာ ထိုင္ပါ''

''ဟုတ္ကဲ႕ ဆရာမႀကီး''

ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ရံုးခန္းတြင္ျဖစ္သည္။
ရံုးစာေရးမ အစ္မၾကီး က ဆရာ့ကိုေက်ာင္းအုပ္ၾကီးေခၚေနတယ္ အခုလာခဲ႕ပါ ဆိုတာနဲ႕ ယခုလို ေရာက္ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။

''ဆရာ ဆရာ့ဘာသာမွာ ကေလးေတြက Dအဆင့္ေတြ ရေနတဲ႕ကေလးေတြ ရွိေနတယ္
ေအာင္ခ်က္က ၆၁ဆိုေတာ့ က်ရႈံးတဲ႕ကေလးက ၃၉ ရာနႈန္းေတာင္ ရွိေနတယ္။
အခန္းဆံုးစစ္ေဆးတာပဲ ဆရာရယ္
ပံုနွိပ္တစ္အုပ္လံုး က်က္ရတာမွ မဟုတ္တာ
အဲေလာက္ မက်ေစခ်င္ဘူးဆရာ''

ေက်ာင္းအုပ္ရဲ႕စကား။
က်ေနာ္ ဘာျပန္ေျပာရမလဲ။
တကယ္ေတာ့ ေျပာစရာေတြ ရွိသည္။
အမ်ားၾကီးပဲ။
အထက္လူၾကီးဆိုေတာ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဆရာအခ်င္းခ်င္း ေျပာသလို ေျပာလို႔လည္း မျဖစ္ျပန္။
စိတ္ကို အတည္ျငိမ္ဆံုးစုစည္းလိုက္သည္။

''တျခား ဘာသာေတြေကာ ဆရာမၾကီး
ရာနႈန္းျပည့္ ေအာင္ေနျကလို႔လား''

ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္စိတ္သက္သက္ျဖင့္သာ ျပန္ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

''မေအာင္ပါဘူး. .
ဒါေပမယ့္ ေလး ငါး ရာႏႈန္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္
ကိုယ့္လက္ထဲကိုယ္စစ္တာပဲ ဆရာရယ္
အစိုးရစစ္လည္း မဟုတ္ဘူးေလ
အခုဟာက ဆရာ့ရဲ႕ သခ်ာၤမွာ ကေလးေတြက
အရမ္းေအာင္ခ်က္က်ေနတာ''

''ဟုတ္ကဲ႕ ဆရာမႀကီး
ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္း ရွင္းပါရေစ''

''ဟုတ္ကဲ့ ေျပာပါဆရာ''

ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးနဲ႕ အခုလို ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာဖို႔ အခါအခြင့္ေစာင့္ေနခဲဲ့တာပဲေလ။
ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းထဲမွာ ခ်က္ခ်င္း စကားလံုးေတြ စီလိုက္တယ္။

''ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆရာ ဆရာမေတြ
ကိုယ့္တပည့္ကိုယ္ မတတ္ တတ္ေအာင္ သင္နိုင္ခြင့္ မရွိဘူး ဆရာမၾကီး''

''ရွင္ ဘလို ဆရာ ? ရွင္းပါအံုး''

''ဟုတ္တယ္ ဆရာမၾကီး
ဒီလမွာ ဒီသင္ရိုးဟာ ျပီးျပတ္ေအာင္ သင္ရမယ္
မျပီးတဲ႔အခါ ထုေခ်လႊာတင္ရမယ္
စစ္ေဆးေရးေတြ လာတဲ႕အခါ သင္ခန္းစာမျပီးေျမာက္တာကို အျပစ္တစ္ခုလို မင္နီနဲ႕ မွတ္ခ်က္ေပးမယ္
ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကလဲ ထပ္ဆင့္ သတိေပးျခင္းခံရမယ္
ဒီလို ဖိအားေတြ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြၾကားမွာ
ေနထိုင္ သင္ျကားေနရတာပါ''

ဆရာမျကီးက မ်က္မွန္ၾကီးကို နွာေခါင္းေပၚ ေလွွ်ာခ်ျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ကာ စကားကို စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္ဟန္ ျပေနသည္။

''အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြဟာ
ကေလးေတြ ဒီသင္ခန္းစာကို တတ္ေျမာက္ဖို႔အစား
ျပီးေျမာက္ဖို႔ ကို ပဲ ပိုအေလးေပးေနရပါတယ္''

''အင္း. . . ဒါကေတာ့ နိုင္ငံေတာ္ပညာေရးရဲ႕ မူ ကိုး ဆရာရဲ႕''

'' ဟုတ္ပါတယ္
ဒါ့ေျကာင့္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြဟာ အဲလို ပညာေရးကို တြန္႕ဆုတ္ေစတဲ႔ မူေတြကို ျပဳျပင္ေပးနိုင္မလား ဆိုတဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ဝန္ၾကီးအဆက္ဆက္ကို အားကိုးေနခဲ့ရတာလည္း ခုခ်ိန္ထိပါပဲ ဆရာမၾကီး''

''အို ဆရာ ဆရာ
နိုင္ငံေရးေတြ မေျပာပါနဲ႕
ကြ်န္မေျပာခ်င္တာ ဆရာ့ ေအာင္နႈန္းတက္ေအာင္ ျကိုးစားဖို႕ပါ မဆိုင္တာေတြ မေျပာပါနဲ႕''

ဆရာမၾကီးက ကြ်န္ေတာ္တို႕လို ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ၾကီးျပင္းလာသူ မဟုတ္လို႕ ျဖစ္မယ္။ သူမ အရြယ္ဆရာ/မေတြ ထိုအတိုင္းခ်ည္းသာ။

''နိုင္ငံေရးမဟုတ္ပါဘူး ဆရာမၾကီး
ဒီကိစၥရဲ႕ အရင္းအျမစ္ပါ
ေစာေစာက စကားကို ျပန္ဆက္ရ ရင္
ဆရာမၾကီး ေျပာသလို မူေၾကာင့္ပဲ အဲဒီလို ေဆာင္ရြက္ရာကေန ခုလို အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာရတာမဟုတ္လားဗ်ာ။
ဆရာမျကီး ဆီေရာက္ေနတဲ႕ အမွတ္စာရင္းနဲ႕ေအာက္ခ်က္ေတြဟာ စစ္မွန္တဲ႕
ေအာင္ခ်က္ရာနႈန္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး''

''ဟမ္ ဆရာ ဘာစကား ေျပာလိုက္တာလဲ''

ဆရာမႀကီးထံမွ ခပ္မာမာေလသံထြက္လာသည္။
သူမကေတာ့ ဘယ္လိုျမင္သည္မသ္ိ။
ကြ်န္ေတာ္ ေျပာတာမ်ား လြန္သြားလား ျပန္ေတြးရေသးသည္။

''ဒီလိုပါ ဆရာမႀကီး
 ဘာသာရပ္တစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသား ၁၀၀ေျဖတာကို ၄ေယာက္ပဲ က်ရႈံးတယ္ ဆိုတာ
ဘယ္လို ျဖစ္နိုင္မွာလဲဗ်ာ
အဲဒီ ေအာင္ျမင္တဲ႕ ၉၆ေယာက္လံုးဟာ
ဘာသာရပ္ကို ကြ်မ္းက်င္လို႔ တတ္ေျမာက္လို႔
ဆရာမၾကီး ဆီ A B C စာရင္းဝင္ေတြ အျဖစ္ ေရာက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး''

ဆရာမႀကီးက ေခါင္းရႈပ္ သြားဟန္ျဖင့္ေမးသည္။

'' ဆရာ ဘာကို ဆိုလိုခ်င္တာလဲ''

''အခု ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံထားရတဲ႕
ကေလးေတြထဲမွာ ၁၈ မွတ္ ရလို႔  Plus One ေပါင္းထည့္ ၂နဲ႕ေျမွာက္ျပီး အလိုအေလ်ာက္ ေအာင္ေပးထားရတဲ႕ ကေလးေတြ လည္း ပါပါတယ္။ ၁၅ ၁၆ ၁၇ မွတ္ေတြ ရေနလို႔
ဘယ္လိုမွ ထပ္ေပးလို႔ မရႏိုင္တာ ကို သိသိလ်က္နဲ႕ အမွတ္ရွာျကံတိးုေပးထားရတဲ႕ ကေလးေတြလည္း ပါပါတယ္''

''အင္း ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ
ဆရာ့ ဘာသာရပ္ထက္ေတာ့ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းတယ္ေလ''

ဆရာမျကီးက စိတ္ဆိုးေနျပီထင္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခု သတိရသြားသည္။
ခု ေခတ္စားေနတဲ႕ ဂ်င္းေကာင္ ဆိုတဲ႕ စကား။
ဆရာမျကီးကေတာ့ လူျကီးမို႕ ခုေခတ္ ဗန္းစကားေတြ သိမယ္မထင္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ စကား အတိုင္း မေအာင္ ေအာင္ေအာင္ အတင္း လုပ္ယူထားတဲ႕ ေအာင္ခ်က္ေတြနဲ႕ သူမ ဂ်င္းထည့္ခံေနရတာကို သူမ သိပါေလစ။

''ေအာင္ခ်က္ေကာင္း မေကာင္းကို စာရြက္ေပၚက စာရင္း နဲ႕ မတိုင္းတာေစခ်င္ဘူး ဆရာမၾကီး
ဒီလိုေျပာတာဟာ တျခား ဆရာ/မေတြက္ုိ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုေနတာ မဟုတ္ပါဘူး
ကြ်န္ေတာ္တို႔ လက္ေထာက္ ဆရာ/မေတြဟာ တကယ္ေတာ့ မနိင္ဝန္ေတြ ထမ္းေနရတာပါ
တစ္ေန႔တစ္ေန႔ မ်ားျပားတိုးပြားလာတဲ႕ စာရင္းအင္းေတြၾကားမွာ ေခါင္းမေဖာ္နိုင္ပါဘူး
စာေကာင္းေကာင္း သင္ခ်ိန္လည္း မရွိပါဘးူ
အဲဒီေတာ့ ဆရာမျကီး လိုခ်င္တဲ႔ ေအာင္ခ်က္ကို
ေကာင္းေအာင္ လြယ္ကူတဲ႕ ေမးခြန္းေတြပဲ ထုတ္လာျကရတယ္။
ေတာ္သင့္ညံ႔ အလႊာစံုအတြက္ ခို္င္လံုမႈ ကိုးစားမႈ ရွိတဲ႕ ေမးခြန္းေတြ စစ္ေမးခ်င္ေပမယ့္
က်ေနရင္ ျပန္ကုစားရတာ က အလုပ္ၾကီး တစ္ခုလို ျဖစ္လာတယ္
ဘယ္ေလာက္ပဲ အက်ယ္တဝင့္ သင္ခ်င္ေပမယ့္လည္း ဒီအခ်ိန္ ဒီသင္ခန္းစာ ျပီးျပတ္ေအာင္သင္ရမယ္ ဆိုတဲ႕ စိတ္နဲ႕ စိတ္ေတြလည္း ေမာပါတယ္ ဆရာမႀကီးရယ္''

ေျပာရင္းျဖင့္ ေတြးမိသည္။
Cအဆင့္ (ရမွတ္20-29) ျဖင့္ေအာင္ထားသူ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္ ဆရာ/မမ်ားက အမွန္တကယ္ပင္ ေအာင္မွတ္ရေအာင္ မနည္း ဆြဲတင္ေပးထားရသူမ်ားျဖစ္သည္။
ဒါကို မသိေလေတာ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ တာဝန္ေက်ေသာ၊ အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္ေသာေက်ာင္းသားမ်ား ပမာ။
အဲဒီေတာ့ေတာ့ သူတို႔ေလးေတြလည္း ဂ်င္းထည့္ခံထားရျခင္းသာ မဟုတ္ပါလား။

ဒါတင္မကေသး။
ေလးေယာက္ခံုမ်ားျဖင့္ ျပြတ္ညပ္သပ္ကာ ေျဖဆုိရေ အခန္းအေနအထားအရ တစ္ေယာက္ထဲမွ တစ္ေယာက္ ကူးခ်ကာ ေျဖဆိုေပးလိုက္သည္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။
မည္သူက မည္သူ႕ထံမွ ကူးယူသည္မသိ။
တစ္ခါတစ္ရံ အမွားေတြပါ တူေနတတ္ေသးသည္။
ဒါေတြကို သိသိလ်က္နွင့္ စစ္ေဆး အမွတ္ေပးခဲ႕ရသည္မဟုတ္ပါလား။
တကယ္ေတာ့ သူတို႕ေလးေတြကလည္း ဆရာ/မေတြျဖစ္တဲ႕ က်ေတာ္တို႔ကို ဂ်င္း ျပန္ထည့္ျကသည္ပဲေလ။

''ကဲ ကဲ ဆရာ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးေတြ ေျပာမေနပါနဲ႕ ဆရာရယ္
ဆရာ့ ဘာသာရပ္ ခုေလာက္ထိ ေအာင္ခ်က္က်ေနတာ ဆရာ ဘယ္လိုတာဝန္ယူမလဲ''

အင္း ဆရာမၾကီးကလည္း သူ႔အလုပ္ သူလုပ္ျခင္း မို႔ က်ေနာ္ ဘာမွ အျပစ္မဆိုဝံ႕။
ဘာျပန္ တင္ျပရပါ့။

''ဆရာမႀကီးဗ်
က်ေနာ္မသိတာတစ္ခု ေမးလို႔ရမလား''

''ေမးပါ''

ဆရာမၾကီး သိပ္ စိတ္မရွည္ေတာ့သည္ကို သူ ျမင္ေနရသည္။
သူ လို တုိရွင္း ေျပာမွ ျဖစ္မည္ထင္သည္။

''ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပညာေရး႒ာနရဲ႕ စာေမးပြဲစံနစ္က ဘာလဲ''

''တတ္ေအာင္သင္ ေအာင္ ေအာင္ စစ္ ပါ''

ဆရာမႀကီးက သူလိုခ်င္ေသာ pointသို႔ေရာက္လာျပီ ထင္လို႔လား မသ္ိ။
ခ်က္ခ်င္းပင္ ျပန္ေျဖသည္။

''ဟုတ္ကဲ႔ပါ။ တတ္ေအာင္ သင္နိုင္ခ်ိန္မရဘဲ
ေအာင္ ေအာင္သာ စစ္ေပးလိုက္ရတာမို႔ပါ
အဲ႕ဒါေျကာင့္ ေမးၾကည့္တာပါ''

တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ျကားျပသခြင့္ မရွိပါဘဲႏွင့္ ဇြတ္ေကာအတင္းေကာ အေအာင္ေပးခိုင္းေနသည့္ စနစ္ျကီးကလည္း ငါတို႔ ဆရာ/ဆရာမထုျကီးကို ဂ်င္းထည့္ေနတာမ်ားလား ဟုလူငယ္ဆန္ဆန္ေတြးမိျပန္သည္။

''အဲဒီေတာ့ ခု က်ရႈံးေနတဲ႔ ကေလးေတြကို ေအာင္ျမင္ေစမယ့္ သိပ္မခက္တဲ႕ ေမးခြန္းတစ္စံု ထုတ္ျပီး အဲဒီေမးခြန္းကို ေျဖနိုင္ေအာင္ အခ်ိန္ပို ေခၚသင္ပါ။ ျပီးရင္ ကုစားေျဖဆိုမႈေတြ ဒီအပတ္ထဲ ျပီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါ
ေတာ္ျကာ တိုင္းစစ္ေတြလာရင္ မွတ္တမ္းမရွိလို႔ ေျပာဆိုေနမယ္
ဆရာ က်မေျပာတာ နားလည္ပါတယ္ေနာ္''

''ဗ်ာ ဒီအပတ္ထဲ ဟုတ္လား ဆရာမျကီး?
 ခု က်ေနတဲ႕ ကေလးေတြကေလ တျခားဘာသာေတြေတာ့ ဘလို ေအာင္ေပးထားလဲ က်ေနာ္ တကယ္ မသိပါဘူး
က်ေနာ့္ ဘာသာမွာေတာ့ ပါးစပ္က အေျဖေအာ္ေပးေတာင္ အမွန္ေရးတတ္ေျဖတတ္မွာ မဟုတ္သလို အေျဖေတြ white board မွာ ခ်ေရးေပးလည္း အတိအက် မွန္ေအာင္ ကူးမေရးနိုင္သူေတြပါ။ တကယ္ အေျခခံ ဘာမွ မသိမတတ္ခဲ႕သူေတြမို႔ေလ. .ဆရာမျကီး''

ဆရာမၾကီးက ကြ်န္ေတာ့္ကို စိတ္ပ်က္စြာ ၾကည့္လာသည္။
ရွဴးခနဲ သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ခ်ျပီး ကြ်န္ေတာ့ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ကာ

''ဆရာက စကားကို အကပ္ေျပာေနတာပဲ
ေအာင္ခ်က္တက္ေအာင္ လုပ္ပါ့မယ္ ဆိုတဲ႕စကားလည္း အခုထိ မၾကားရေသးဘူး
ဒီမွာ ဆရာ
ကြ်န္မတို႔လည္း ဒီစနစ္ ဒိီမူ ဒီသံသရာထဲမွာ ဒီလိုပဲ လုပ္လာခဲ႕တာပဲ
အခု အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ ထိ လုပ္သက္ ၂၉ႏွစ္လံုးလံုး အထက္လူၾကီးက ဒါဆို ဒါ လုပ္ေပးခဲ႕တာ''

''ေၾသာ္. . .''

ကြ်န္ေတာ္ ေၾသာ္ တစ္လံုးသာ ေျပာနိုင္ခဲ႕သည္။
ကြ်န္ေတာ္ ထပ္ေျပာေနလ်ွင္လည္း
အထက္လူျကီးကို ျပန္ ကန္႔လန္႕တိုက္ေနေသာ လက္ေထာက္ဆိုးတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။

''ဟွဴး. . .''

ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ သူမေရွ႕ေမွာက္မွာ
ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေအာင္ သင္ျကားပါ့မည္
ကုစားျပန္လည္သင္ျကားေျဖဆိုေစပါမည္ ဟူေသာ ထုေခ်လႊာကိုသာ လက္မွတ္ေရးထိုး တင္ခဲ႕ရသည္။

ရံုးခန္းထဲမွ အထြက္ စိတ္ေတြက ေနာက္က်ိေနသည္။
ေလေအးေအးေတြတိုက္ေနေသာ္လည္း
ရင္ဘတ္ထဲက ေလးလံပူေလာင္ေနသည္။
အထက္တန္းေဆာင္ ဘက္ ျပန္ေရာက္ျပီ။

''ဟူး. . . ကုစားရမယ့္သူေတြအတြက္ မွတ္တမ္းလုပ္ရအံုးမယ္ တကယ္လုပ္တာ မလုပ္တာ အသာထား မွတ္တမ္းရွိရမယ္
ဒါမွ စစ္ေဆးေရးေတြ လာရင္ မေငါက္မွာ''

ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္ ဗလာစာအုပ္အသစ္တစ္အုပ္ ရွာသည္။
ထိုအခိုက္ က်ေနာ့္အနား ျဖတ္သြားေသာ
ေက်ာင္းသားေလးနွစ္ေယာက္။
တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။
''ေဟ်ာင့္ ဒိုးခ ပဲကြာ'' တဲ႕။
အဲသည္ေတာ့ က်န္တဲ႕တစ္ေယာက္က မဆိုင္းမတြ ခ်က္ခ်င္းပင္. . . ရုပ္ရွင္မင္းသား ျမင့္ျမတ္ေလသံျဖင့္

''ေဟ်ာင့္ ဂ်င္းေကာင္'' တဲ႕ေလ။

(ps ; ဂ်င္းထည့္= ခပ္တည္တည္ျဖင့္ ပိပိရိရိ လိမ္သည္)

                                   ေကာင္း (မႏၲေလး)

Comments