ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး ပညာေရး (ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ)


ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး ပညာေရး


||  ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ  ||

(၁)
အၾကားအျမင္မ်ားရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာတာကို စဥ္းစားႏိုင္ၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အေျခခံဗဟုသုတေတြနဲ႔ ရြာလယ္ေနတဲ့ mind-set ေတြေၾကာင့္ အမွန္ကိုျမင္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါပဲ။ သူတို႔ဟာ ဒီလိုအျမင္မွားေနတာကိုလည္း ကိုယ္တိုင္မသိၾကဘူး။ ဒီအတြက္ အျပစ္ေတာ့ မတင္လိုပါဘူး။ 

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေလကိုမျမင္ဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ငါးဟာလည္း ေရကိုမျမင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေလကိုျမင္ေနရင္ သြားရလာရ ဘယ္ေလာက္ခက္မလဲ၊ ေလေမာ္လီက်ဴးႀကီးကို ေရွာင္ရတာ ဘယ္လိုေနမလဲ။ ငါးက ေရကိုမျမင္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေရကိုျမင္ျပန္ေရာ။

ဒီေတာ့ ေရထဲမွာၾကည့္ရတာ အေတာ္ခက္တယ္။ ေရငုပ္တဲ့မ်က္မွန္ Goggles ကို အသံုးျပဳရျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးအသိုက္အ၀န္းမွာရွိတဲ့ လူေတြဟာ လက္ရွိပညာေရးျပသ၁နာကို မျမင္ၾကပါဘူး။

“ငါတို႔ အေကာင္းဆံုး လုပ္ထားေပးတာပဲ၊ ဒါေတာင္ ပညာတတ္ေတြ ျဖစ္မလာဘူးဆိုရင္ ငါတို႔ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ” လို႔ ဆိုၾကတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာ မီဒီယာဆိုတာ အေကာင္းဆံုးမဟုတ္လား။ ကမၻာမွာ လူအမ်ားဆံုးသံုးတဲ့ ဘာသာစကား။ အဂၤလိပ္ဟာ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ဘာသာစာေပမဟုတ္ လား။ ဒါကို တတ္ထားရင္ ကမၻာ့အလယ္မွာ မ်က္ႏွာမငယ္ဘူး။ မင္းတို႔အရင္ေခတ္က အဂၤလိပ္လို သင္ဖို႔ဆိုရင္ `ဘိုေက်ာင္း´သြားရတယ္။ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးေပးရတယ္။ 
ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနၾကရတယ္။ ဒီကေလးေတြဟာ ကဗ်ာေတြဆိုတတ္ၾကတယ္။ ဂၽြန္တို႔ ေမရီတို႔ဆိုတဲ့ အမည္ေတြေပးၿပီးမွ ေက်ာင္းေတြက လက္ခံတယ္။ ခုေတာ့ အဲဒီလိုမလိုဘူး။ တို႔က ဘာသာစံုကို အဂၤလိပ္လိုသင္ေပးေနတယ္။ စာအုပ္ေတြကလည္း အဂၤလိပ္လို၊ စာေမးပြဲေမးခြန္းကလည္း အဂၤလိပ္လို၊ ေျဖေတာ့လည္း အဂၤလိပ္လိုေပါ့။

(၂)

တကၠသိုလ္၀င္တန္းမွာ ႏွစ္စဥ္ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူး ထြက္သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ က်က္လိုက္ၾက၊ မွတ္လိုက္ၾကတာ။ ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕ဆို စာေမးပြဲနီးရင္ Camp သြင္းတယ္။ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္အတြက္ ေက်ာင္းသား ဘာမွပူစရာမလို၊ စာမတတ္ရင္ေမးဖို႔ ဆရာအဆင္သင့္။ စာႏႈတ္မလား။ ဆရာ/မေတြ အဆင္သင့္ထားတယ္။ 
ၿမိဳ႕ေပၚက တတ္ႏိုင္တဲ့ မိဘမ်ားဟာ ကားႀကီးကားငယ္ေတြနဲ႔ ဆရာ/မေတြကို ပင့္တယ္။ ပိုက္ဆံေကာင္းေကာင္းေပးတယ္။ 

က်ဴရွင္ဆရာႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်က္ႏွာပြင့္လဲ။ ေက်ာင္းသားက ဘာမွလုပ္စရာမလိုဘူး။ ဒါပဲက်က္ပါ အမွတ္တစ္ရာတဲ့။ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးထြက္ေရာ `ငါကြ´လို႔ လက္ခေမာင္းခတ္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေက်ာင္းသား တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့တာေပါ့။ တကၠသိုလ္ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ က်ဴရွင္ယူတာေတြ ရပ္သြားသလား။ မရပ္ပါဘူး။ 

ေဆးတကၠသိုလ္တက္ သူလည္းက်ဴရွင္ယူရတယ္။ စက္မႈတကၠသိုလ္တက္သူလည္း က်ဴရွင္ယူရတယ္။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္တက္လည္း က်ဴရွင္ေတာ့ယူရတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ေျပာပါတယ္။ “သားမွမတတ္တာ” ၊ “သမီးစိတ္မပါဘူး” တက္သာတက္ စာေမးပြဲအတြက္မပူနဲ႔ က်ဴရွင္၊ ေလးႏွစ္တက္ရတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ေလးႏွစ္လံုးလံုး က်ဴရွင္ဆက္ထားတယ္။ ေျခာက္ႏွစ္ဆိုလည္း ေျခာက္ႏွစ္စလံုး က်ဴရွင္ေတြဆက္ထားတယ္။ အမွတ္နည္းတယ္။ အေ၀းသင္ပဲတက္မယ္။ ရတယ္။ စိတ္မပူနဲ႔။ က်ဴရွင္ရွိတာပဲ။ အလုပ္အတြက္ ရာထူး၀န္စာေမးပြဲေျဖရမယ္။ ရတယ္။ စိတ္မပူနဲ႔ က်ဴရွင္ရွိတာပဲ။ ဆရာေပးသမွ် က်က္မယ္။ ရသမွ်ေျဖမယ္။

(၃)

ဒီလိုနဲ႔ အလုပ္ထဲကိုေရာက္ကာ လူႀကီးေတြျဖစ္လာၾကတယ္။ အဲဒီမ်ဳိးဆက္ဟာ ယခု အလုပ္ထဲေရာက္ေနသူေတြေပါ့။ 
သူတို႔တစ္ေတြ က်ဴရွင္ေတြနဲ႔ အလုပ္ထဲကို ေရာက္လာတာ။ 

“ဟဲ…ဟဲ… ဒီအခါမွာ က်ဴရွင္မရွိေတာ့ဘူး”
“ဆရာမ ကၽြန္ေတာ့္သားေလးကို က်ဴရွင္သင္ေပးပါ”
ေကာင္းတာပဲေလ။ ကိုယ္တိုင္လည္း က်ဴရွင္စနစ္ျဖတ္လာေတာ့ က်ဴရွင္ျပရတာေပါ့။

“သားက ဘယ္ႏွတန္းလဲ”
“ႏွစ္တန္းပါ” (ဒါကိုအရင္က Grade 3 လို႔ေခၚတယ္)
ဘြဲ႕ရဆရာမက ႏွစ္တန္းကေလးကို က်ဴရွင္ျပတယ္။
“သေ၀ထိုးစလံုးယပင့္ ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ ေစ်း”
ဘယ္သူမွမကန္႔ကြက္ပါ။

ဒါေပမဲ့ ဒါကို ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္က ၾကားသြားတယ္။
“ခုေခတ္ဆရာမေတြဟာ စ်(စမ်ဥ္းဆြဲ)ကို မသိၾကဘူး။ သေ၀ထိုး စလံုးယပင့္ ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ေစ်းဆိုၿပီး သင္ၾကတယ္။ ဒါကို အမွန္လို႔ထင္ေနသူေတြ အမ်ားႀကီး” လို႔ ေရးလိုက္တယ္။
ဒီအခါ ပြက္ေလာ႐ိုက္သြားတာပဲ။ ပြက္ေလာ႐ိုက္တာက ဆရာမေတြ အမွန္မသိဘဲ သင္ေနတာကို မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာႀကီးက အမွန္ကိုအမွားလုပ္ေနတာ သေ၀ထိုးစလံုးယပင့္ ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ေစ်းဆိုတာ အမွန္လို႔ထင္ၿပီး ျငင္းၾကသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အံ့ၾသစရာေပါ့ေလ။

(၄)

ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးက ယေန႔ပညာေရးကို ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး ပညာေရးဆိုၿပီး ေရးခဲ့တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးဟာ ဖြတ္မရ ဓားမဆံုးပညာေရးနဲ႔ တူေနတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ အလြတ္က်က္တာမဟုတ္ဘူး။ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ စဥ္းစားရတယ္။ အၾကားအျမင္မ်ားရင္ ဗဟုသုတ (knowledge) ကိုရတယ္။ ဗဟုသုတေတြကို ဆန္းစစ္ပိုင္းျခားတတ္တာ ဥာဏ္ (Wisdom) ေပါ့။ ဒီလိုပိုင္းျခားႏိုင္မႈ ျမင့္မားလာတဲ့ အရည္အေသြး (skill) ေတြတက္လာတာ တစ္ေန႔မွာ ပညာရွိ (Wise Man or Pundit) ျဖစ္လာမယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ အားလံုးက အလြတ္က်က္ေနၾကတယ္။ 

ျမန္မာပညာေရးမွာ ရွိရွိသမွ် အလြတ္က်က္ရမယ္လို႔ ယူဆတဲ့အေလ့အထ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ ခုေခတ္ ျမန္မာစာကလြဲၿပီး ဘာသာရပ္အားလံုးကို အဂၤလိပ္လို သင္တဲ့အခ်ိန္က စတယ္လို႔ ယူဆတယ္။

ဒီလိုအလြတ္က်က္ေတာ့ သူတို႔မွာ ကစားခ်ိန္ ျပင္ပဗဟုသုတရွာေဖြတဲ့ ေလ့လာမႈျပဳလုပ္တာေတြ စာဖတ္တာေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔မွာ အၾကားအျမင္မ်ားရင္ ဗဟုသုတ (Knowledge) ေတြ မရွိေလေတာ့ ဆန္းစစ္ပိုင္းျခားတတ္တ့ဲ ဥာဏ္ (Wisdom) တက္မလာဘူး။ ဒီလို (Wisdom) တက္မလာေတာ့ ျမင့္မားလာတဲ့ အရည္အေသြး (Skill) ေတြ မတက္လာဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဟာ ပညာရွိ (Wise Man or Pundit) ျဖစ္လာဖို႔ ခက္ခဲတာပါပဲ။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာေရးက ေမြးထုတ္လိုက္သူေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူညံ့ေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ့။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာစာလည္းမတတ္ဘူး၊ ျမန္မာမႈေတြကိုလည္း နားမလည္ၾကဘူး။ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ဘာသာရပ္ကိုလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ တတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က ဖြတ္မရဓားမဆံုး ပညာေရးလို႔ ေခၚတာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီပံုျပင္ကို ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး ၾကားဖူးမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေရးျပပါမယ္။ 

တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ဟာ ေတာထဲ၀င္ၿပီး ဟင္းစားရွာဖို႔ ထြက္လာတယ္။ လက္ထဲမွာလည္း ဓားမတစ္ေခ်ာင္းကိုင္လို႔ေပါ့။ သူဟာ ေတာထဲေရာက္ေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေနပူစာလႈံေနတဲ့ ဖြတ္ႀကီးတစ္ေကာင္ကို ေတြ႕တယ္။ ဒါနဲ႔ သူဟာ ဖြတ္အနားကို အသာေလးခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ဓားနဲ႔ ခုတ္မယ္လို႔ ႀကံတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ပါးနပ္တဲ့ဖြတ္ႀကီးဟာ သူဘာမွမလုပ္ႏိုင္မီ ထြက္ေျပးေတာ့တာပါပဲ။ 

သူဟာ ဖြတ္ႀကီးေျပးတဲ့ေနာက္ လိုက္တယ္။ ဖြတ္ဟာလည္း အေတာ္ျမန္ျမန္ေျပးႏိုင္ေတာ့ သူမမီ ဘူးေပါ့။ ေနာက္ဆံုး ဖြတ္ဟာ ျမစ္ကမ္းနံေဘးက ေတာင္ပို႔တစ္ခုက အေပါက္ထဲကို ၀င္ေျပးသြားတယ္။ 
“ဒီေကာင္ မလြတ္ေတာ့ဘူး” ဆိုၿပီး သူအေပါက္ကို ပိတ္ကာ ေစာင့္ေနတယ္။

အတန္ၾကာလာေတာ့ ဒီေကာင္ ဒီကေနထြက္ေအာင္ ေျခာက္ထုတ္ရမယ္၊ ဒီတစ္ခါ ဓားနဲ႔ခုတ္လိုက္မယ္ဆိုၿပီး တုတ္တစ္ ေခ်ာင္းနဲ႔ တြင္းကိုထိုးကာ ေစာင့္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူမသိတာက ဒီေတာင္ပို႔မွာ ကယ္ေပါက္ရွိတာကိုပဲ။ ဖြတ္ဟာ သူေနတဲ့ေတာင္ပို႔ကို တုတ္နဲ႔ထိုးတာကိုသိေတာ့ ကယ္ေပါက္ကေန ထြက္ေျပးေတာ့တာေပါ့။ သူက ႐ုတ္တရက္ မသိလိုက္ဘူး။ ေတာ္ေလးၾကာမွ ဖြတ္ဟိုဘက္ကိုေရာက္ၿပီး ျမစ္ကမ္းကေန ေျပးထြက္တာကို ေတြ႕တာေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူဟာ “ေသေပေတာ့” ဆိုၿပီး သူ႔ရွိတဲ့ဓားမနဲ႔ လွမ္းေပါက္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖြတ္ကို မထိပါဘူး။ သူ႔ဓားဟာ ျမစ္ထဲကိုသာ ထိုးက်သြားေလေတာ့တယ္။

(၅)

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူငယ္ေလးေတြကို ဘာပညာေရးေတြ ေပးေနတာလဲ။ ဖြတ္မရ ဓားမဆံုးပညာေရးကို ေပးေနၾကတယ္။ အလြတ္က်က္တယ္။ မစဥ္းစားႏိုင္ဘူး။ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘူး။ အဂၤလိပ္စကားေျပာတတ္႐ုံနဲ႔ ကမၻာ့အလယ္ ၀င့္ထည္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အတြင္းတန္ဖိုးရွိဖို႔လိုတယ္။ ပညာရွိဖို႔လိုတယ္။ အဂၤလိပ္စကားေျပာတတ္တာနဲ႔ ပညာရွိျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ အဂၤလန္က သားသတ္သမားေတြ၊ ျမက္ေပါက္တဲ့သူေတြ အားလံုးဟာ ပါေမာကၡေတြ ျဖစ္ကုန္မွာပဲ။
သူတို႔အဂၤလိပ္စကားေကာင္းေကာင္းတတ္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြဟာ အခ်ိန္မရေတာ့ ျပည္သူ႔နီတိေတြ မသင္ရဘူး။ ျမန္မာမႈေတြ မသိၾကဘူး။ မိဘကို ႐ိုေသရမယ္မသိဘူး။ အေမက သမီးစာက်က္ဖို႔ အခ်ိန္ရေအာင္လို႔ ထမင္းခ်က္ေကၽြးတယ္။ အ၀တ္ေတြေလွ်ာ္ေပးတယ္။ ဒီတစ္ခါ သမီးက အေမ့ကို သူ႔အလုပ္အေကၽြးလို႔ ထင္လာတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ စာေပေလ့လာမႈ အားနည္းေတာ့ ႐ိုင္းလာၾကတယ္။ စာလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ မတတ္ဘူး။ တစ္ဖက္ကလည္း ျမန္မာစာျမန္မာစကား နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း မတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာေရးဟာ ဘာပညာေရးလဲ။

ဆရာႀကီးကေတာ့ ဖြတ္မရဓားမဆံုးပညာေရးလို႔ ေရးပါတယ္။

(၂.၁၀.၂၀၁၇ က Yangon Book Plaza မွာျပဳလုပ္တဲ့ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိစာအုပ္တိုက္က ႀကီးမွဴးတဲ့ စာေပစကား၀ိုင္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာကလပ္ အဖြဲ႕၀င္မ်ားျဖစ္တဲ့ ဆရာေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)၊ ဆရာေကာင္းသန္႔၊ ေမာင္ဒီပ(ပညာေရး)နဲ႔ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳတို႔ ေဆြးေႏြးတဲ့ ပညာေရးကို ျမန္မာလိုသင္ဖို႔ ဆိုတဲ့ စကား၀ိုင္းမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္တယ္)

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
The Ladies News

Credit -- ko Tun win

Comments