ေအာင္ျမင္မႈကို ဘယ္ေပတံနဲ႔ တိုင္းမွာလဲ -ထက္ေဇာ္ထူး(SUOE)


ေအာင္ျမင္မႈကို ဘယ္ေပတံနဲ႔ တိုင္းမွာလဲ

-ထက္ေဇာ္ထူး (SUOE)

ဆရာမင္းခက္ရဲရဲ႕ ပညာေရးအေတြးအေခၚႏွင့္အယူအဆမ်ား စာအုပ္ရဲ႕အပိုင္း(က) အခန္း(၃)ရဲ႕ 'ပညာေရးအယူအဆမ်ား' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ "ေအာင္ျမင္မႈ" ကိုလက္ခံတိုင္းတာပံုေလး ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ပညာေရးမွာ 'ေအာင္ျမင္မႈ' ဆိုတာကို ဘယ္လိုတိုင္းတာသလဲ ဆိုတဲ့အပိုင္းပါ။ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုေကာင္းမေကာင္း၊ ပညာေရးရလဒ္ေကာင္း/မေကာင္း ဆိုတာကို ၎ပညာေရးစနစ္အတြင္း ပညာသင္ယူေနၾကတဲ့ေအာင္ျမင္မႈ (Achievement) ဘယ္ေလာက္ရလိုက္သလဲဆိုတာနဲ႔ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကပါတယ္။ ဥပမာ- ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းေအာင္ျမင္တယ္၊ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတာ ထိုေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ယူလ်က္ရွိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္း/မေကာင္းဆိုတာနဲ႔ တိုင္းတာလိုက္ၾကတာပါ။ တကယ့္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သင္ယူလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ တကယ့္ထိုးထြင္းသိျမင္မႉ (insight)၊ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ႏိုင္မႈ (application)၊ ေနာက္ သင္ယူထားမႈအေျခခံ၍ အသစ္ဖန္တီးႏိုင္မႈ (Creativity) ဆိုတဲ့ အပိုင္းေတြကို ေအာင္ျမင္မႈ ကိုတိုင္းတာတဲ့အပိုင္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ အားနည္းၾကပါတယ္။ ပညာေရးဒႆ    နအျမင္ဖက္က မၾကည့္ရင္ ပညာေရးေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ကေလးတစ္ေယာက္ (ဝါ)ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ရရွိလိုက္တဲ့ အမွတ္ေလာက္နဲ႔ပဲ အလြယ္တကူ တိုင္းတာလိုက္ၾကတာပါ။ အမွတ္မ်ားမ်ားရတဲ့ကေလးဟာ ေအာင္ျမင္မႈပိုရၿပီး၊ အမွတ္နည္းနည္းပဲရတဲ့ကေလးဟာ ေအာင္ျမင္မႈမရဘူးဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္သြားပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒါဟာ ပညာေရးအဆင့္အတန္းဆိုတာကို ထည့္မတြက္သလို ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတည္းပဲ ရပ္တည္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕စည္းေခတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ကူးလူးဆက္ဆံရမႈေတြ၊ "စံ" ႏွိဳင္းယွဥ္မႈေတြရွိလာတဲ့အခါ ကိုယ့္ဆီက အဆင့္အတန္းကို ထည့္မတြက္ခဲ့တဲ့အတြက္ သူတို႔ဆီက အဆင့္အတန္း၊ စံ သတ္မွတ္မႈေတြမွာ ေဘာင္မမီတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒီလိုျဖစ္ရတာက လူေတြညံ့လို႔၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိလို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ 'စံ' သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတဲ့ အေပၚမွာသာ မူတည္ပါတယ္။ ျမင္သာေအာင္ ေျပာရရင္ ေက်းလက္ေတာရြာက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသားဦးေရကလည္းနည္းၿပီး ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အားနည္းတဲ့ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ အဆင့္တစ္နဲ႔ အေတာ္ဆံုးဆိုတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ပညာေရးၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္တဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚက ေက်ာင္းကိုေရာက္တဲ့အခါ အညံ့ဆံုးေက်ာင္းသား ျဖစ္ရင္ ျဖစ္ေနတတ္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထိုေက်ာင္းသားဟာ တစ္သက္လံုးအညံ့ဆံုးေက်ာင္းသား ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အဆိုပါေက်ာင္းရဲ႕ လက္ခံထားတဲ့ စံ၊ အဆင့္အတန္းကို မွီေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့အခါ အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသား ျပန္ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရတာက ေက်ာင္းသားမွာ လုပ္ႏိုင္စြမ္း (ability) ရွိပါလ်က္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံ၊ အဆင့္အတန္းေတြေၾကာင့္ သူဟာ ေအာင္ျမင္သင့္သေလာက္ မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို တိုင္းတာတဲအခါ စာေမးပြဲရမွတ္တစ္ခုတည္းအေပၚ အေျခမခံဘဲ၊ ထိေရာက္မႈ (effectiveness) ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စားေမးပြဲရမွတ္နည္းေပမယ့္ သူရဲ႕ဘာသာရပ္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အပိုင္းေတြ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ သူရဲ႕ အတန္းတြင္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို လိုအပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ေနတာက အတန္းထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ ေနာက္ဆံုး (၃)နာရီဆိုတဲ့ အခ်ိန္အပိုင္းအျခား တစ္ခုအတြင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာနဲ႔တင္ ေအာင္ျမင္မႈကို တိုင္းတာၾကတာပါ။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ အတန္းထဲမွာ အိပ္ေနၿပီး စာေမးပြဲေရာက္မွ အတင္းဇြတ္သိပ္က်က္မွတ္ႏိုင္သူက အတန္းတြင္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းေပမယ့္ က်က္မွတ္မႈပိုင္းမွာ အားနည္းသူထက္ ပို၍ ေအာင္ျမင္မႈရသူေတြ ျဖစ္လာၾကေတာ့ပါပဲ။ အားလံုးဟာ မတူညီတဲ့စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ိဳး ပိုင္ဆိုင္ထားၾကပါတယ္။ အားလံုးအတြက္ ညီတူညီမၽွတဲ့ စံ၊ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္မႈေလးတစ္ခု လိုအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ စံ၊ စနစ္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ တိုင္းတာေပးႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သို႔မွသာ ႏိုင္ငံတကာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံ၊ စနစ္ေတြကို ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ပေရာက္လည္း မ်က္ႏွာမငယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြ ညံ့ ေနၾကတာမဟုတ္ပါ၊ ေတာ္ခြင့္မရေနၾကတာပါ။ အတန္းတြင္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြဟာ ေနာက္ဆံုးေအာင္ျမင္မႈကို တိုင္းတာတဲ့ေနရာမွာ အက်ံဳးမဝင္ေတာ့ အဲ့တာေတြမလုပ္လည္းရပါတယ္ကြာ၊ အလကားပင္ပန္းတယ္ ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳးေတြ ဝင္လာၾကၿပီး၊ ႏႈတ္တိုက္က်က္ေျဖဆိုေရးကိုပဲ ဦးတည္ႀကိဳးစားလာၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို စာေမးပြဲရမွတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ မဟုတ္ဘဲ ထိေရာက္မႈ (effectivenesss) ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားတဲ့ စံ၊ အဆင့္အတန္းတစ္ခု ေပၚထြန္းလာဖို႔ ေမၽွာ့္လင့္မိပါေၾကာင္း။    ။

Comments