လူငယ္ေတြကို လံုးဝေလၽွာ့မတြက္နဲ႔ (သုေမာင္)


လူငယ္ေတြကို လံုးဝေလၽွာ့မတြက္နဲ႔ 


 ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္၊ အဲ လူဆိုတာကေလ၊ ဦးသုေမာင္ႀကီးတို႔လို မိုက္က႐ိုဖုန္းဖက္ၿပီး ေမြးလာတဲ့တိုင္ေအာင္ မိုက္က႐ိုဖုန္းေရွ႕ ေရာက္တာနဲ႔ စကားက မ်ားခ်င္ၾကတယ္။ ဥပမာေပါ့၊ လမ္းေဘးမွာ အလွဴခံ၊ မိုက္က႐ိုဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔၊ ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားၾကည့္၊ ေနာက္ကလူက ေျပာမယ္၊ ေရွ႕လူက ေျပာမယ္နဲ႔ မိုက္က႐ိုဖုန္းကို လုတာဗ်ာ။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္၊ လင္ကေျပာမယ္၊ မယားကေျပာမယ္နဲ႔ လုေနၾကတာဗ်ား။ ထမင္း ထ,မစားရဲဘူး။ မိုက္က႐ိုဖုန္း သူမ်ားလက္ ပါသြားမွာစိုးလို႔။ အဲသလိုျဖစ္တတ္တာ။ သုေမာင္ႀကီးလည္း အဲဒီလို ျဖစ္တာပဲ။ ဘယ္မွာ သြားေတြ႔သလဲဆိုေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြမွာ ကိုယ္တစ္ဦးတည္း လုေျပာတဲ့အေၾကာင္းေတြ၊ အသံေတြ သြားေတြ႔တယ္။ အမွန္က ေသာတရွင္ ပရိသတ္အမ်ားႀကီးကို ဒီ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာ လိုရင္းေရာက္ေအာင္ ေျပာရမွာ။ ေျပာခ်င္တာေတြ မ်ားေနတယ္။ စကားေတြက ဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔၊ လူလည္က်တယ္ အေျပာခံရတာေပါ့။  ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္ စကားေတြက ဟိုေရာက္လိုက္ ဒီေရာက္လိုက္နဲ႔ေပါ့။ ေနာက္ေနာင္ဆက္ေျပာရင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္နဲ႔ သိပ္သိပ္သည္းသည္းေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားပါမယ္။ ဒါကို ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ဝန္ခံပါတယ္။ အခု ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္မွာေတာ့ မိုက္က႐ိုဖုန္းေရွ႕ေရာက္ရင္ ေျပာခ်င္တာေတြက မ်ားသြားတာလည္းပါတယ္။ မိုက္က႐ိုဖုန္းေရွ႕ ေရာက္သြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပရိသတ္ကို ထိတ္လန္႔တာ၊ မိုက္က႐ိုဖုန္း ေၾကာက္လန္႔တာေပါ့။ အဲဒါလည္းပါတယ္။  ေနာက္တစ္ခ်က္က ပထမဦးဆံုး စေျပာတဲ့က႑ဆိုေတာ့ နိဒါန္းသြယ္ရမယ္။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဘာေလးေျပာရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတာ နိဒါန္းသြယ္ရမယ္။ ျပန္နားေထာင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာနဲ႔ သြားတူသလဲဆိုရင္ လူငယ္ေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကို ေျပာခ်င္လြန္းအားႀကီးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို သြားေတြ႔တယ္။  ကၽြန္ေတာ္က ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ေျပာခဲ့တယ္။ လူငယ္ေတြကို ခ်စ္တယ္၊ ေၾကာက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအရ ႐ိုေသလို႔မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူငယ္ေတြကို ေလးစားရမယ္။ ဒီေနရာမွာ လူႀကီးသူမတစ္ေယာက္လုပ္ေနတဲ့ ဦးသုေမာင္ လူငယ္ကို ဘာလို႔ေၾကာက္ရတာလဲ၊ ဒါကို ျပန္စဥ္းစားလို႔ရွိရင္ အသားလြတ္ေၾကာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ စ႐ိုက္သဘာဝကို လူႀကီးေတြအဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕စရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္ရွိတယ္။  ဥပမာ- ရွင္းရွင္းေလးတစ္ခု ေျပာျပမယ္။ ကိုယ္ကသာ လူငယ္ေတြ ေကာင္းပါေစ၊ လူငယ္ေတြအတြက္ ဆိုၿပီးေတာ့ မသိမသာ ဆရာလုပ္တာေပါ့ေလ။ ဆရာလုပ္တာရွိေပမယ္လို႔ လူငယ္ေတြ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ျပန္ေထာက္တဲ့ကိစၥ၊ သိပ္ေကာင္းတယ္ဗ်။  ဥပမာ ရွင္းရွင္းေလးတစ္ခုပဲ ေျပာျပမယ္။ ဟိုးတစ္ေလာက နာဂစ္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္က အိမ္အမိုး ေက်ာက္ျပားေတြ သစ္ကိုင္း က်ိဳးက်ၿပီး ပဲ့ေႂကြကုန္တယ္။ သြပ္ျပားေတြက လြင့္စဥ္ ထြက္ကုန္ေပမယ့္ ၿပီးေတာ့ ျပန္ေကာက္လို႔ရတယ္၊ ျပန္မုိးလို႔ရတယ္ဆိုေပမယ့္ ေက်ာက္ျပားအမိုးေတြက မရေတာ့ဘူးေလ။  ေနာက္တစ္ခါ အိမ္ေရွ႕က လက္တစ္ဖက္သာသာရွိတဲ့ မန္က်ည္းပင္ႀကီးက ကၽြတ္ထြက္ၿပီးေတာ့ ၿခံစည္း႐ိုးေပၚ လဲက်တယ္။ လဲက်ၿပီးေတာ့ အိမ္ကကားလည္း အျပင္ထြက္လို႔မရ၊ ကားတင္မကပါဘူး၊ လူေတြလည္း အျပင္ထြက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ တစ္ဖက္ရပ္ကြက္က ကားေတြလည္း ထြက္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ပိတ္ဆို႔ကုန္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာလုပ္ရသလဲဆိုရင္ ဒီမန္က်ည္းပင္ပိုင္ရွင္က ကိုသုေမာင္ကိုး၊ တာဝန္အရွိဆံုးေပါ့။ သူဘာသာသူ ေလတိုက္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သစ္ပင္ပိုင္ရွင္ ကိုသုေမာင္မွာ တာဝန္ရွိေနတယ္။ အိမ္မွာကလည္း ေယာက္်ားသားဆိုလို႔ ကိုသုေမာင္တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတာ။ သားေတြကလည္း အလုပ္နဲ႔အကိုင္နဲ႔ အျပင္သြားေနၾကတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္ကို အရပ္ကူပါ လူဝိုင္းပါ ဆိုၿပီး အကူအညီေတာင္းရတယ္။ အကူအညီေတာင္းေတာ့ ရပ္ကြက္က လူငယ္ အမ်ားစု ထြက္လာတယ္။ ဝိုင္းကူၾကတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ သစ္ပင္ကို ျဖတ္ေတာက္၊ လမ္းကို ရွင္းၾက၊ ဖယ္ၾကနဲ႔ လူႀကီးေတြလည္း ပါၾကတယ္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ဉာဏ္စြမ္းအားေရာ၊ ကိုယ္စြမ္းအားေရာ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ ဝိုင္းကူတဲ့အတြက္ အက်ိဳးရွိတယ္ေပါ့။ အဲဒီလို ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ေၾသာ္… ဒီလူငယ္ေလးေတြဟာ အရင္ေတြ႔ေနက် လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေတြ႔တယ္၊ ဘီယာဆိုင္မွာ ေတြ႔တယ္ေပါ့။ ေပါ့ေပါ့ပဲ သေဘာထားလိုက္မိတယ္။ ဒီလို နာဂစ္ျဖစ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီလူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဟာ တကယ့္ျမန္မာ့စိတ္ဓာတ္ ေပၚလာတယ္။ ဝိုင္းကူၾကတယ္။ ဒါေလးကို ကၽြန္ေတာ္က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး ဂုဏ္ျပဳတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေရးဆရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နာဂစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးၾကတဲ့အခါ လူငယ္ေတြအေၾကာင္း ေရးၾကတာမ်ားတယ္။ လူငယ္ေတြ ေတာ္လိုက္ၾကတာ၊ ဒီလိုခ်ီးက်ဴးတာ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျပာျပေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔တင္ လူငယ္ေတြ ေတာ္ၾကတယ္။ မုန္တိုင္းက်ၿပီ၊ အေရးႀကံဳၿပီဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြ ဝိုင္းဝန္းၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေဆာင္းပါးနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳရတယ္။ မွန္ပါတယ္၊ ဒါ ဂုဏ္ျပဳရမယ့္ကိစၥ၊ လူငယ္ေတြဘက္က လုပ္တာမွန္သလို လူႀကီးေတြက ဂုဏ္ျပဳရတာလည္း မွန္ပါတယ္။  သို႔ေသာ္ ေလာကႀကီးမွာ ေတြးေထာင့္၊ ေတြးတဲ့ေထာင့္ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ အဲ… ခုနကေျပာတဲ့ ဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ့္ၿခံ သစ္ပင္ရွင္းတာ၊ ေက်ာက္ျပားအမိုးေတြ ဝိုင္းဝန္းဖာေထးေပးတာ စသျဖင့္ လူငယ္ေတြက ကူညီၾကလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ခ်ီးမြမ္းတဲ့ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးလိုက္တယ္။ ေရးလိုက္ေတာ့ နံပါတ္တစ္ ရက္စပြန္း (Respond) တံု႔ျပန္မႈက ဘာလဲဆိုရင္ သူတို႔အေနနဲ႔ ဝမ္းသာၾကတယ္။ သူတို႔အေၾကာင္းေလး ေကာင္းတာေရးလို႔တဲ့၊ ဒီဂ်ာနယ္ေလး တကိုင္ကိုင္နဲ႔ ေလွ်ာက္ႂကြားတယ္။ ‘တို႔အေၾကာင္းပါတယ္၊ တို႔အေၾကာင္းပါတယ္’။ ဒါက သမား႐ိုးက်ေတြးတဲ့ အေတြးေထာင့္က ေတြးတဲ့လူငယ္။  ေနာက္တစ္မ်ိဳးက်ေတာ့ သနားစရာလည္း ေကာင္းတယ္၊ အဲ ဦးသုေမာင္ႀကီးကေလတဲ့ အဲဒီသစ္ပင္ႀကီးျဖတ္ဖို႔ လႊစက္မွ ႏိုင္မယ္ဆိုလို႔ လႊစက္သြားငွားတာ သမီးသူငယ္ခ်င္းကားနဲ႔ သြားငွားတာတဲ့၊ သူ႔အေၾကာင္းေတာ့ ဘာလို႔ ထည့္မေရးတာတုံးတဲ့။ ေဟာၾကည့္၊ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းလဲလို႔။ ဒီေဆာင္းပါးထဲမွာ သူလည္း ပါခ်င္တာကိုး။  ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ မ်က္စိထဲျမင္ေအာင္ ေျပာရဦးမယ္ဗ်။ အဲဒီတစ္ေယာက္က နားသန္သီးနဲ႔၊ အက်ႌမွာလည္း ခ်ိန္းႀကိဳးနဲ႔၊ လက္မွာလည္း လက္ေကာက္နဲ႔ဗ်။ ဟန္းဖုန္း တိုးလိုးတန္းလန္းနဲ႔။ အဲဒီလူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က အဲဒီေဆာင္းပါး ပါၿပီးတဲ့ရက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ဆံုတယ္။ ဆံုေတာ့ သူက-  “ဘဘ၊ စကားနည္းနည္း ေျပာလို႔ရမလား”တဲ့။  “ရပါတယ္ကြာ၊ ေျပာပါကြာ”လို႔ဆိုေတာ့-  “ဘဘေဆာင္းပါးေလး ဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ေကာင္းတယ္”တဲ့။  “ေအး၊ ေကာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ဝမ္းသာတာေပါ့ကြာ”လို႔။ သူက ဘာေထာက္ျပန္သလဲဆိုေတာ့-  “ဘဘရယ္”တဲ့။  “ဘဘ သတိမထားမိလို႔ပါ၊ နာဂစ္မုန္တိုင္းက်မွ ကၽြန္ေတာ္ ကူညီတာမဟုတ္ပါဘူး။ နာဂစ္ရယ္ ဘာရယ္ မရွိခင္ကတည္းက ဘဘတိုၿခံမွာ အကူအညီလိုအပ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ကူညီေနက်ပါ”တဲ့။  ဟာ၊ ထိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မစဥ္းစားတဲ့ေထာင့္ကေန သူ ေျပာသြားတာ။ ဟုတ္တယ္၊ သူ႔ကို သတိထားၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဖိတ္ေန႔လို ေန႔မ်ိဳးဆိုရင္ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ ဒီနားသန္သီးေတြျဖဳတ္ၿပီး ဆြမ္းဆန္စိမ္း အလွဴခံလိုက္ခံေနတဲ့ သူငယ္ကိုးဗ်။ ၾကည့္ေနာ္ သူ႔မွာ လူမႈေရးစိတ္ဓာတ္ အၿမဲတမ္းရွိတယ္။ နာဂစ္ေပၚလာမွ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတြးေထာင့္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မေတြးမိဘူး။ အမွန္ေတာ့ ဒါဟာ ကတ္သီးကတ္သတ္ ဂုဏ္ယူတဲ့ကိစၥမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ရင္းကေတာ့ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ လူငယ္တိုင္း အားလံုး ဒီလို ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္ေလ။ အဲ ဒီလူငယ္ေတြလည္း ရွိပါလားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြဟာ သတိထားရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိသြားတယ္။ ဒါေလး ေျပာခ်င္တာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြကို ေၾကာက္တယ္လို႔ ေျပာတာ။  ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒီေန႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ ဂ်င္နေရးရွင္းဂက္ပ္ (Generation Gap) မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ၊ အဲဒါ လူငယ္နဲ႔ လူႀကီးျပႆနာလို႔ ကမာၻမွာ ေခါင္းေပၚတင္ထားရတဲ့ကိစၥ။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္တယ္၊ ဒုတိယ ကမာၻစစ္အၿပီးမွာ X Generation ေပၚလာဖူးတယ္။ ေနာက္အႏွစ္ ၂၀-၃၀ မွာ Y Generation ေပၚလာတယ္။ Y Generation နဲ႔ ကပ္ၿပီးေတာ့ Z Generation ဆိုတာ ထပ္ေပၚလာတယ္။ Generation ကြာဟခ်က္၊ အဓိက ကေတာ့ေလ အသက္ေပါ့။ အသက္ကြာဟခ်က္ေၾကာင့္ လူငယ္နဲ႔ လူႀကီးဟာ တျဖည္းျဖည္း အဟ ကြာလာတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူငယ္ေတြကို ခ်စ္တဲ့သူ၊ လူငယ္ေတြကို ေၾကာက္တဲ့သူဆိုေတာ့ အဲဒီကြာဟခ်က္ သိပ္မရွိဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တစ္ခါကဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ၿမိဳ႕ထဲသြားတယ္။ မီးပြိဳင့္မွာ မီးနီၿပီး ကားေတြ ရပ္ေစာင့္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘးက ဆလြန္းကားေလးတစ္စီးမွာ တ႐ုတ္ကျပားေတြပဲ၊ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကေလးေလးနဲ႔။ ကေလးေလးက တစ္ႏွစ္ခဲြ၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္။ အဲဒါ သူေလးက ကားထဲကေနလွမ္းၿပီးေတာ့ ‘ေအေအအီး၊ ေအေအအီး’ဆိုၿပီး ေအာ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဖ်တ္ဆိုၾကည့္လိုက္ၿပီး ကေလးေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ညႇိုးထိုးၿပီး ‘ေအေအအီး၊ ေအေအအီး’ဆိုၿပီး မပီကလာပီကလာနဲ႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဟ့… ဘာတံုးဆိုၿပီး ေမးေတာ့။ ‘ေၾသာ္ တဲ့ မဟုတ္ဘူး။ ေဖေဖႀကီး၊ ေဖေဖႀကီး’ဆိုၿပီး သီခ်င္းလုပ္ဆိုေနတာလို႔ သူတို႔က ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ သြားေတြးမိတယ္။ ဒီကေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ X Generation ကေန Y Generation အထိ တန္းကူးသြားပါလားလို႔ ေတြးမိတယ္။ အဘိုးအရြယ္နဲ႔ ေျမးအရြယ္ ဆက္သြယ္မႈေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ခ်ိဳၿပံဳးနဲ႔ ‘ေဖေဖ ေမေမ ခ်စ္လား’ဆိုတဲ့ ဗီစီဒီ တစ္ေခြထုတ္ဖူးေတာ့ ဒီကေလး ညအိပ္ရာဝင္ခါနီး ‘ေဖေဖႀကီးကို ခ်စ္တယ္’ဆိုတဲ့ သီခ်င္း နားေထာင္ၿပီးမွ အိပ္ပံုရတယ္။ ဒီမွာ အေခြထဲက ကၽြန္ေတာ့္ပံုကို ဒီကေလး ျမင္ဖူးထားပံုရတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုျမင္ၿပီး ‘ေအေအအီး ေအေအအီး’ဆိုၿပီး သီခ်င္းဆိုတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေၾသာ္ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီအဘိုးအရြယ္နဲ႔ ေျမးအရြယ္ Generation သိပ္မကြာလွပါလားဆိုတာ သြားေတြ႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္ဗ်။ အသက္ ၅၀-ေက်ာ္လာတာနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ အသံုးမက်ေတာ့တဲ့ အဘိုးႀကီးျဖစ္ၿပီ၊ အဘြားႀကီးျဖစ္ၿပီဆိုၿပီး သေဘာထားေနၾကတာ။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ အသက္ ၆၀-ေလာက္အထိ ဟာ Happy ပဲ။ လူငယ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး သူတို႔အသက္ကို သူတို႔ သိပ္ဂ႐ုစိုက္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးကေတာ့ ၅၀-ေက်ာ္တာနဲ႔ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္ဆိုၿပီး လုပ္ခ်င္ၾကတာ။ စကားပံုေတာင္ရွိတာပဲ၊ ျမန္မာအို ျမန္မာအို ျမန္မာအို ေက်ာင္းႀကိဳ ေက်ာင္းႀကိဳ ေက်ာင္းႀကိဳ ေက်ာင္းၾကား၊ ေက်ာင္းၾကား၊ ေက်ာင္းၾကား၊ ကရင္အို ကရင္အို ကရင္အို ေခ်ာင္းႀကိဳ ေခ်ာင္းႀကိဳေခ်ာင္းၾကား ေခ်ာင္းၾကား ေခ်ာင္းၾကား တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တစ္ခါတည္း သိမ္ငယ္ပစ္လိုက္တယ္။ ၾကည့္ေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေစာေစာကေျပာသလို ကိုယ့္ေျမးအရြယ္ ကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုျမင္ၿပီး ေအေအအီး ေအေအအီးဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆက္သြားတာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အားတက္သြားတယ္။ သေဘာ႐ိုး႐ိုး ေျပာရရင္ ငါ့ ပရိသတ္ ရွိေသးတယ္ဟ ဆိုၿပီးေပါ့။ ငါ့ေျမးအရြယ္ ပရိသတ္ေတြ ေဖေဖႀကီး သီခ်င္းႀကိဳက္တုန္းကြ၊ ဒီလိုေလး ျဖစ္မိတယ္။ ျဖစ္မိေတာ့ ပိုၿပီး လွပတယ္။ လွပတဲ့အခ်က္ကေလးက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေစာေစာက ေျမးအရြယ္သားကေလးကို ဒီဘက္ ကားေပၚက လွမ္းၿပီးေတာ့ ဖလိုင္းကစ္ (fly kiss) လုပ္တယ္။ ဖလိုင္းကစ္ ႁပြတ္ခနဲလုပ္လိုက္ေတာ့ ဒီေျမးအရြယ္ကေလးက ဘာျပန္လုပ္တယ္ ထင္သလဲ။ ဖလိုင္းကစ္ ျပန္မလုပ္ဘူးဗ်ား၊ လက္ကေလး ႏွစ္ဘက္ယွက္ၿပီးေတာ့ ဦးေတာ္ လုပ္တယ္။ ၾကည့္ေနာ္၊ ဦးေတာ္ဆိုေတာ့ ရွိခိုးတာေပါ့။ ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ။ ဘာသာေရး အဆံုးအမေတြမွာ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္။ ဒီဦးေတာ္ဆိုတာ လူႀကီးသူမေတြ လုပ္ရတဲ့ ဘုရားရွိခိုးတဲ့အလုပ္၊ ေနာ္… ဒီအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ေျမးအရြယ္ ေဖေဖႀကီးကို ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ ပရိသတ္ ေျမးကေလးက ဦးေတာ္ လွမ္းလုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဘိုးႀကီးက ဖလိုင္းကစ္လုပ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ အဘိုးႀကီးကၽြန္ေတာ္သည္ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ ဖလိုင္းကစ္လုပ္တယ္။ ကေလးေလးသည္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ ဦးေတာ္လုပ္တယ္။ စိတ္ခ်င္း crossing ဆက္ႏႊယ္သြားတယ္။ ဒါဟာ Generation Gap ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္တာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူငယ္ေတြကို ေၾကာက္တယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။ ၂၀-ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုး…ကၽြန္ေတာ့္ေျမးအရြယ္ ကေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္က လူငယ္လို႔သတ္မွတ္ၿပီး ေၾကာက္တယ္လို႔ ေျပာတာ။ 

ကဲ... စကားမစပ္ ေျပာရဦးမယ္၊ လူငယ္ေတြဟာ ဒီေန႔ သိပ္သိခ်င္တတ္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္က ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းကို ခ်က္ခ်င္းသိဆိုၿပီး ဘာသာျပန္တာ။ သိခ်င္ၾကတယ္၊ လူငယ္တစ္ေယာက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကိုလာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေမးတယ္။ ဦးဗလတဲ့၊ ဦးဗလဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္စႏိုးေခၚတာ။  "စၾကာမင္းဆိုတာ ဘာလဲ"တဲ့။  "စၾကာမင္းဆိုတာ ရွင္ဘုရင္ေတြအားလံုးထက္ ရွင္ဘုရင္ေပါ့ကြာ"လို႔ အလြယ္ေျဖလိုက္တယ္။ "စၾကာမင္း ရွိသလား" "ေအး... အရင္တုန္းကေတာ့ ရွိတယ္လို႔ ၾကားတာပဲ၊ တို႔ ဘိုးဘြားေတြလက္ထက္ကေျပာတာ ၾကားဖူးတာေပါ့"လို႔။ "စၾကာမင္းက တစ္ကမာၻလံုးကို ပိုင္တာေပါ့ေနာ္"တဲ့၊ "ေအး... ဟုတ္တယ္"လို႔။ "ဒါဆိုရင္ ဟစ္တလာက စၾကာမင္းလား"တဲ့။ ေဟာ... သူ႔ေမးခြန္းက ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ဟစ္တလာက စၾကာမင္းလား တဲ့။ သူကေတာ့ တစ္ကမာၻလံုးကို အုပ္စိုးဖို႔ ႀကိဳးစားတာပဲ၊ မင္းက ဘာကို ၾကည့္ေျပာတာလဲဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕အလံ၊ နာဇီစၾကာအလံကို ၾကည့္ၿပီး ေမးတာပါ။ သူေမးတာ ေပါ့ေပါ့ေလး မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ခက္လာၿပီ။ ဒီစၾကာ ဆိုတဲ့ ပါဠိ စၾကာ။ ျမန္မာလို သံုးတဲ့ စၾကာဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ဂ်ာမနီ နာဇီအလံ စၾကာနဲ႔ ထပ္တူျပဳၿပီး ေမးတဲ့ကိစၥ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ရွင္းလိုက္ရတယ္။ တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း မရွင္းတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာလုပ္ရလဲဆိုရင္ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ေျပာခဲ့တဲ့ ပါဠိဟာ အဂၤလိပ္တို႔၊ ဂ်ာမန္တို႔၊ ျပင္သစ္၊ လက္တင္တို႔နဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့အေၾကာင္း ဒါေလး ျပန္ကိုင္ရတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ပါဠိရဲ႕ စၾကာစကားနဲ႔ ဂ်ာမန္ရဲ႕ စၾကာတံဆိပ္ သြားတူေနသလား မသိဘူးဆိုၿပီး ဒီလူငယ္ကို ရွင္းရတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိတယ္။ ပါဠိရဲ႕စၾကာကို ဂ်ာမန္ေတြက စၾကာတံဆိပ္တပ္တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ရွင္းရတယ္။ တကယ္က ဒါ ပညာရွင္ေတြ ရွင္းရမယ့္ကိစၥ။ ေနာက္တစ္ခ်က္၊ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေမရိကားမွာ ႀကံဳလာတာဗ်။ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ေျပာခဲ့တဲ့အထဲမွာပါတဲ့ စာေရးဆရာတကၠသိုလ္ တက္ေနတဲ့ လူငယ္ေလး ဂ်င္မ္ဆိုတာ။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႔အိမ္ ေခၚသြားတယ္။ "လမ္းေလွ်ာက္ရေအာင္ ဆရာ"တဲ့။ "ေအးကြာ ေလွ်ာက္ရေအာင္" ဆိုၿပီး ၄၅ မိနစ္ေလာက္ ေလွ်ာက္လိုက္တာ သူ႔အိမ္ေရာက္သြားတယ္။ သူ႔အိမ္ေလးက ေက်ာက္တံုး၊ ေက်ာက္ခဲေတြ၊ သံတိုသံစေတြနဲ႔ လူငယ္ဆိုေတာ့ဗ်ာ ေတြ႔ကရာပစၥည္းေတြနဲ႔ သူ႔အိမ္ကို ကားဂိုေဒါင္လို ေဆာက္ထားတာ။ အာ ေအး... ႀကိဳက္တယ္ကြာလို႔၊ ေကာင္းသားပဲ မင္းအိမ္ေလးက လို႔၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္တာဆိုေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့လို႔။ အဲဒါဆိုရင္ ဆရာရယ္တဲ့၊ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေလးအေၾကာင္းကို ျမန္မာစာနဲ႔ တစ္မ်က္ႏွာေလာက္ ေရးေပးစမ္းပါတဲ့။ ေအးပါကြာလို႔၊ မင္း ျမန္မာစာ တတ္လို႔လား ဆိုေတာ့၊ မတတ္ဘူးတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္တရ သိမ္းထားခ်င္လုိ႔တဲ့။  ကၽြန္ေတာ္က ဗလာစာရြက္နဲ႔ ေဘာလ္ပင္ယူၿပီး သူ႔အိမ္ေလးအေၾကာင္းကို စာစီစာကံုး ေရးေပးတယ္။ ေရးတဲ့အခါမွာ ဒီေကာင္ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ေဘးက လာၾကည့္ေနတယ္။ သူ ဘာမွမသိဘူးေနာ္။ ျမန္မာစာ မတတ္ဘူး။ က,လည္း မသိဘူး၊ ဝ,လံုးလည္း မသိဘူး။ ဒီမွာ လူငယ္ေတြအျပင္ လူႀကီးေတြလည္း ပါပါတယ္ေလ။ သတိထားဖို႔ ေပၚလာတယ္။ သူတို႔လူမ်ိဳးသည္ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေရဆံုးေရဖ်ား လိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ သြားေတြ႔တယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရး႐ိုးေရးစဥ္ပဲေလ။ ျမန္မာစာ ျမန္မာအကၡရာေတြနဲ႔ အိမ္ေလးအေၾကာင္း သီကံုးဖြဲ႔ႏြဲ႔ ေရးသားတာေပါ့။ သူကေတာ့ ဘာမွ အဓိပၸါယ္မသိဘူးေနာ္။ ေဘးက မတ္တတ္ရပ္ၾကည့္ေနခဲ့တာ။ ၿပီးေတာ့ သိုင္းက်ဴးဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စာရြက္ကေလးကို ေလးေလးစားစားယူၿပီး၊ ေသေသသပ္သပ္ေခါက္ၿပီးေတာ့ သူ႔ခုတင္ ေခါင္းရင္းမွာ ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ တည္းတဲ့ ဧည့္ရိပ္သာအေဆာင္ကို ျပန္ၾကတာေပါ့ေလ။ ဒီေကာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူအိပ္တယ္။ တကယ့္ကို သိပ္ယဥ္ေက်းတဲ့ကေလးဗ်ာ။ အေမရိကန္သာဆိုတယ္၊ အေရွ႕တိုင္းသားေလး က်ေနတာပဲ။ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏြဲ႔ႏဲ ြ႔ေလး။ အဲဒါ အားရင္ ေမးေတာ့တာပဲ။ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္တာ၊ ဝတၳဳတိုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးေတာ့တာပဲ။ အဲဒီတစ္ညကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တီဗီြထိုင္ၾကည့္အၿပီး တီဗီြပိတ္ၿပီလည္းဆိုေရာ သူက ဘာေမးလဲဆိုေတာ့-  "ဆရာ ျမန္မာအကၡရာဟာ ဘာေၾကာင့္ အဝိုင္းေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတာလဲ"တဲ့။ ၾကည့္ေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးဆရာကိုယ္တိုင္ ဒီကစၥ ေသေသခ်ာခ်ာ မစဥ္းစားခဲ့ဘူး။ ဖတ္တဲ့သူဆို ေဝးေရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးမယ္၊ လူႀကီးေရာ လူငယ္ေရာကိုပါ။ အဲဒီ ျမန္မာအကၡရာေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ အဝိုင္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတာလဲလို႔ တစ္ခါတေလမ်ား စဥ္းစားမိဖူးသလားဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္၊ အမ်ားက စဥ္းစားမိဖူးမွာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ၾကည့္ေနာ္ သူေမးတာ၊ သူက အေမရိကန္ေက်ာင္းသား၊ ျမန္မာစာကို တစ္လံုးမွ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ လက္ေရးကိုၾကည့္ၿပီး ေမးတာ၊ တ႐ုတ္စာမွာလည္း အေခ်ာင္းေတြ၊ တုတ္ေတြ ပါတာပဲ၊ ကုလားစာမွာလည္း အေခ်ာင္းေတြပါတာပဲ၊ အဂၤလိပ္မွာဆို O အို တစ္လံုးတည္း အဝိုင္းပါတယ္။ ျမန္မာစာ အကုန္လံုး အဝိုင္းေနာ္တဲ့။ ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ၊ ဗ်ည္း ၃၃လံုးကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ၊ အကုန္အဝိုင္းခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒါ ဘေၾကာင့္လဲလို႔ ေမးတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာသာေဗဒပညာရွင္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဘယ္လိုေျဖၾကမတံုး၊ ကၽြန္ေတာ္က ပညာရွင္မဟုတ္ေတာ့ မရွင္းႏုိင္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္က ဆရာဆိုေတာ့လည္း ႐ိုး႐ိုးသားသား ဝန္ခံရရင္ ၿဖီးရတာေပါ့။ ေပထက္အကၡရာတင္တဲ့ ကိစၥလည္း မဟုတ္ေတာ့ ဘယ္လိုေျဖရတံုးဆိုရင္ ေအး... မင္း ေနနဲ႔လ ေတြ႔ဖူးသလား၊ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနက ဘာလဲကြ၊ အဝိုင္း၊ လကေကာ ဘာလဲကြ၊ အဝိုင္း၊ တို႔ကမာၻႀကီးကေကာ ဘာလဲကြ၊ အဝိုင္း၊ ေအး အဲဒါေၾကာင့္ တို႔စာလံုးေတြဟာ အဝိုင္းခ်ည္းပဲကြလို႔ ၿဖီးရတာေပါ့။ ကိုယ္က ဆရာဆိုၿပီး သူက တပည့္ခံေနေတာ့ အေပၚစီးကေန ၿဖီးရတာ။ အမွန္ေတာ့ ဟုတ္သလား၊ မဟုတ္သလား ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိဘူးဗ်။ ပညာရွင္ေတြမွ သိမယ့္ကိစၥ၊ ဒီထက္အက်ပ္႐ိုက္တဲ့ကိစၥ ရွိေသးတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့-  "ေကာင္းၿပီ၊ အဝိုင္းက ေနနဲ႔လကိုယူၿပီး ေရးတာဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ လက္ယာရစ္ခ်ည္း ေရးရတာလဲ။ အဲဒါက်ေတာ့ ဘာလို႔လဲ"တဲ့။ ေသၿပီ၊ အဲဒါက်ေတာ့ ေျဖကို မေျဖႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါနဲ႔- "တို႔က ကြာလို႔၊ နာရီရွိတယ္မဟုတ္လား နာရီ၊ နာရီက လက္ယာရစ္သြားတာပဲလို႔ အဲဒီေတာ့ တို႔စာလံုးေတြလည္း လက္ယာရစ္ေရးတာေပါ့ကြာ" လို႔ ေပါ့ေပ့ါေလး ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ အဲဒါမွာ ဂ်င္မ္က ထပ္ၿပီး ရစ္ျပန္ေရာ။  "အာ... ဆရာေျပာေတာ့ ေနနဲ႔လနဲ႔ ကမာၻနဲ႔ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ အဲဒါေတြက ကမာၻႀကီးက လက္ဝဲရစ္ လည္ေနၾကတာေလ၊ ဆရာတို႔ စာက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ လက္ယာရစ္ေရးၾကတာလဲ"တဲ့။ ေသေရာဗ်ာ၊ ဟာကြာ... မင္းကလည္း စၾကဝဠာႀကီးက ေျပာင္းျပန္လည္ေနတာပဲ၊ ဘာညာနဲ႔ လုပ္ရတာေပါ့၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္တယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မသိဘူးေလ။ ဆိုလိုတာက လူငယ္ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ရတာ ခက္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။ ေနာက္တစ္ခု၊ လူငယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စင္ကာပူလူမ်ိဳး၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ခံယူထားတဲ့ ပန္းခ်ီပညာရွင္ေကာင္မေလး ရင္န္ကာတဲ့။ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ဆီလာတယ္။ လာတဲ့ အေၾကာင္းက ဘာလဲဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ ဘဝကို က်မ္းျပဳဖို႔။ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ေနာ္၊ ၂၆ ႏွစ္၊ သူကိုင္လိုက္တာက ေသးေသးမႊားမႊား မဟုတ္ဘူး။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုး။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးဆိုတာ ႐ိုးရာကေန ေမာ္ဒန္အထိ ကူးလူးဆက္ဆံ ဆက္သြယ္ၿပီး ေရးခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး။ အဲဒီ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဘဝနဲ႔ပန္းခ်ီကို က်မ္းျပဳဖို႔၊ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ေရာက္လာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီကိစၥအတြက္ကို လုပ္ေနတာ ေလးႏွစ္ရွိသြားၿပီတဲ့။ ဆိုလိုတာက သူဟာ အႀကီးႀကီးကို လုပ္ေနေပမယ့္ အေသးေလးေတြကို ေမ့မထားဘူးဆိုတာ ေျပာခ်င္လို႔ပါ။ သူက ပန္းခ်ီေအာင္စိုးအေၾကာင္း ေမးဖို႔ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ဇနီး အန္တီမာ့ဆီသြားတယ္။ အန္တီမာက ပန္းခ်ီေအာင္စိုးအေၾကာင္းကို သုေမာင္တို႔က ပိုသိတယ္။ သူတို႔က ပူးကပ္ေပါင္းေနၾကတာ။ သူတို႔ဆီ သြားေမးဆိုၿပီး ပန္းခ်ီေအာင္စိုးမိန္းမက လိုက္ပို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ပန္းခ်ီေအာင္စိုး ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ေမးရင္း-  "ရွင္ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္ဆို"တဲ့။ "ေအး... ပန္းခ်ီဆြဲတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔၊ အ႐ုပ္ကေလးေတြ ေရးတာပါ။ ငါ ပန္းခ်ီဆရာ မဟုတ္ပါဘူး"လို႔။ "ၾကည့္ခ်င္တယ္"တဲ့။ ၾကည့္ခ်င္ေတာ့ ထုတ္ျပလိုက္တယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆိုပါေတာ့ေလ။ အ႐ုပ္ေတြက တစ္ပံုက မိန္းမရဲ႕အေပၚပုိင္း၊ တစ္ပံုက မိန္းမရဲ႕ ခါးအလယ္ပိုင္း၊ ေနာက္တစ္ပံုက မိန္းမရဲ႕ ေအာက္ပိုင္း။ အဲဒီပံုေလ၊ ေမာ္ဒန္ပံုေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႔ ေကာင္မေလးက တအံ့တၾသၾကည့္ၿပီး- "ဟား... ေအာင္စိုး လက္က်၊ ေတြ႔ၿပီ ေအာင္စိုးလက္က်ပဲ"တဲ့။ ေအး... ေအာင္စိုးလက္က် မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ေအာင္စိုးလက္က် ျဖစ္ဖို႔ေနေနသာသာ ငါက ႐ိုး႐ိုးပန္းခ်ီဆရာေတာင္ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာရတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ပံုေတြ ၾကည့္ေျပာတာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္ပန္းခ်ီကား သံုးခ်ပ္။ သူက လက္နဲ႔ေထာက္ၿပီးျပတာ။ ပထမပံုမွာ အေပၚပိုင္း မိန္းမပံုမွာ ခ်ိဳင္းၾကားမွာ မွဲ႔ထည့္ထားတာ ေဟာဒီမွာ မွဲ႔တဲ့။ ေနာက္တစ္ပံုက အလယ္ပိုင္း ဗိုက္သားမွာ မွဲ႔ထည့္ထားတာ ေဟာဒီမွာ မွဲ႔တဲ့။  ေနာက္တစ္ပံုက ပန္းသည္မေလးေျခေထာက္မွာ ေျခသလံုးမွာ မွဲ႔ေလးနဲ႔ ေဟာဒီမွာ မွဲ႔တဲ့။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာင္ ဘာေၾကာင့္ မွဲ႔ထည့္မိမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ မွဲ႔ဝါသနာပါလို႔ ထည့္လိုက္တာ။ သူက ေဟာဒါ ေအာင္စိုး၊ ေဟာဒါ ေအာင္စိုး ဆိုၿပီး လုပ္တယ္။  "ေအာင္စိုးနဲ႔ မွဲ႔နဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔တုန္း ရင္န္ကာရဲ႕" လို႔ဆိုေတာ့ သူက ဘာလုပ္တယ္ထင္သလဲ။ ဆတ္ဆို ပန္းခ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ဇနီး အန္တီမာရဲ႕ အကႌ်အေပၚဆံုး ၾကယ္သီးႏွစ္လံုးကို ဆြဲျဖဳတ္လိုက္တယ္။ ဖြင့္ေတာ့ ရင္ဘတ္ေလး ေဟာင္းေလာင္းပြင့္သြားတာေပါ့။ ေဟာဒီမွာ ေတြ႔သလားလို႔ သူကျပေတာ့မွ ဟုတ္ပါ့ဗ်ား၊ အန္တီမာရဲ႕ ရင္ညြန္႔မွာ မွဲ႔နဲ႔ဗ်။ ေၾသာ္... ၾကည့္စမ္း၊ လူငယ္ေနာ္၊ အသက္ ၂၆ ႏွစ္အရြယ္ ဒီေကာင္မေလးက ေအာင္စိုး ပန္းခ်ီကားေတြမွာ မွဲ႔ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေအာင္စိုးရဲ႕မိန္းမမွာလည္း မွဲ႔ပါရမယ္ဆိုၿပီး တြက္ထားပံုရတယ္။ ၿပီးေတာ့- "ကိုသုေမာင္ ဇနီးမွာေကာ မွ႔ဲရွိလား"တဲ့။ "ေအး... အရင္တုန္းက ေက်ာကုန္းမွာ ရွိတယ္။ ခုေတာ့ ခြဲစိတ္လိုက္လို႔ မရွိေတာ့ဘူး"လို႔၊ "အဲဒါေၾကာင့္ ဒီကားေတြမွာ မွဲ႔ပါေနတာ၊ ဒါ ေအာင္စိုး လက္က်ပဲ"တဲ့။ ေျပာခ်င္တာက မွဲ႔ေလးတစ္လံုးေတာင္ အလြတ္မေပးဘဲ ေအာင္စိုးရဲ႕ဘဝမွာ ဆြဲထည့္ၿပီး ေလ့လာတယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္တာပါ။ ရယ္စရာေျပာျပဦးမယ္၊ အဲဒါမွာ လင္းဝဏၰဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လည္း ပါတယ္။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုး လက္ရာမ်ိဳးေရးတဲ့ တပည့္တစ္ဦးေပါ့။ သူက ဝင္ဝင္ၿပီး ေျပာတယ္။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးက အိႏၵိယကို သြားၿပီး ပညာသင္ေတာ့ ဟိုမွာ ကုလားမေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ႀကိဳက္ခဲ့ဖူးတယ္တဲ့။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုး မိန္းမ ေရွ႕တင္ သူက ရယ္ေမာကာ ေျပာတာကိုး။ အဲဒီ ကုလားမေလးေနတဲ့ အိမ္ကိုတဲ့ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးက စကတ္ခ်္ (sketch) ပံုၾကမ္းျခစ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလး ငါ့မွာရွိတယ္။ သူမေသခင္ ငါ့ကို လက္ေဆာင္ေပးထားတာ ရွိတယ္တဲ့။ အဲဒါ နင္ၾကည့္မလားတဲ့။ ဆိုေတာ့ကာ အဲဒီေကာင္မေလးက ဟားဟားဟားဆိုၿပီး ထရယ္တယ္။ ရယ္ၿပီးေတာ့- ကိုလင္းဝဏၰ ကၽြန္မေျပာျပမယ္၊ အဲဒီ ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္စရာမလုိဘူး၊ ကၽြန္မ အိႏၵိယကိုသြားၿပီးၿပီ၊ အဲဒီအိမ္ကိုလည္း လိုက္ရွာၿပီးေတာ့ ၾကည့္ခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ကုလားမႀကီးကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဘြားႀကီးက ခုထိ ေခ်ာတုန္းပဲ"တဲ့။ ေဟာဗ်ာ၊ ရယ္စရာေလးဆိုေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေရာက္သလဲ။ ေအာင္စိုးအေၾကာင္းသိဖို႔ ေအာင္စိုးရည္းစားရွိတဲ့ အိႏၵိယအထိသြားၿပီး ၾကည့္တာ၊ ဒီအိမ္ကိုလည္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ေအာင္စိုးရည္းစား ခုေတာ့ အဘြားႀကီး၊ ကုလားမႀကီးကိုလည္း ေတြ႔ၿပီးေတာ့ စကားေတြေျပာခဲ့တယ္။ ေအာင္စိုးအေၾကာင္း က်မ္းျပဳဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာခဲ့သလဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ယွဥ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူငယ္ေတြလည္း ေမာ္ဒယ္လ္သင္တန္းတက္ၿပီး ေမာ္ဒယ္လုပ္စားဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။  ေနာက္ဆံုး ေျပာဦးမယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္မွာ စားပြဲထိုး လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ အႏၲရာယ္ ရွိပါတယ္ဆိုတဲ့ စီးကရက္ပ႐ိုမိုးရွင္း လိုက္လုပ္ေနတဲ့ မိန္းကေလးပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ေအာက္ဆံုးအလႊာက မိန္းကေလးပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ကိုယ္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို ေထာင့္ေစ့ေအာင္၊ အကြက္ေစ့ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖို႔၊ ျမင္တတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က မရဲတရဲ တိုက္တြန္းတာပါ။ မရဲတရဲဆိုလို႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီစကားကို ေျပာရသလဲဆိုရင္ ခုနကေျပာသလို လူငယ္ေတြကို ေၾကာက္လို႔။ ကဲ... ဒီအပတ္လည္း နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ေရာေရာယွက္ယွက္ကေလး ပါဦးမွာပဲေနာ္။ ေရွ႕အပတ္က်ရင္ေတာ့ အခန္းက႑ေလးေတြ သီးသန္႔ထုတ္ၿပီးေတာ့ တစ္ပတ္ကိုတစ္ႀကိမ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ဦးတည္ၿပီးေတာ့ ေျပာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။

အားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ 
                             
                                 သုေမာင္

Comments