ဘိသိက္ဆရာ ဆားေတာင္ေသာင္း (႐ြာစားစိန္တင္ဟန္)

ဘိသိက္ဆရာ ဆားေတာင္ေသာင္း



က်ြန္ေတာ္ေတြ႕ဖူးသမွ် ဘိသိက္ဆရာထဲတြင္ အရက္ေသာက္တတ္သူဆို၍ ဆားေတာင္ေသာင္း (ဝါ) ဦးေသာင္းတစ္ေယာက္ပဲ ေတြ႕ဖူး၏။သူ႔နာမည္က ဦးေသာင္း စစ္ကိုင္းအေနာက္ဘက္ ဆားေတာင္ရြာဇာတိျဖစ္သျဖင့္ ဆားေတာင္ေသာင္း ေခၚၾကျခင္းျဖစ္၏။
ဆားေတာင္ေသာင္းအရက္ေသာက္တက္သည္ဆို႐ံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေပ။ ဆားေတာင္သည္ အရက္၊ ထန္းရည္၊ စိမ္ရည္ႏွင့္ ေတြ႕သမွ် အရက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေသာက္သျဖင့္ သူအား အရက္သမား ေခၚေခၚ ထန္းရည္သမား ေခၚေခၚ ေခၚႏိုင္ၾကေပသည္။ သူသည္ တခါတခါေသာက္တတ္သူမဟုတ္၊ အၿမဲေသာက္တတ္သူျဖစ္ၿပီး အၿမဲမမူးသူလဲျဖစ္၍ သူသာ အနီးအနားထိုင္ေနလ်ွင္ အရက္နံ႔မနံေတာ့ဘဲ မုန္လာခ်ဥ္ဖက္ေစာ္သာ နံေပသည္။ အနည္းငယ္ ဝသေယာင္ရိွၿပီ အရပ္အေမာင္းေကာင္းကာ အသားနီစပ္စပ္ ေခါင္းက ေခါင္းတံုးျဖစ္သည္။ ၿပံဳးရႊင္ခ်ဳိျမေသာ မ်က္ႏွာအၿမဲရိွၿပီး ငိုင္တိုင္တိုင္ ရီေဝေဝ မ်က္လံုးမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ မ်က္လံုးကြင္းေကာင္းသည္။ အက်ႌအဝတ္အစားမ်ားကား ေၾကမြ၍ ျဖစ္သလိုေနဟန္ရိွေပသည္။လံုးေနေသာ ေခါင္းေအာက္ရိွ နဖူးတြင္ ေခြၽးအၿမဲရႊဲေနတတ္သည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ နာမည္ၾကီး ဘိသိက္ဆရာတစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘိသိက္သြန္းခ်ိန္မွလြဲ၍ အျခားခ်ိန္မ်ားတြင္ ပညာအေၾကာင္း၊ အလုပ္အေၾကာင္းမ်ား ေျပာခဲျပီး ဘာမွ မတတ္သလို သူမ်ားေျပာတာမ်ားကိုသာ ေလးေလးစားစား နားေထာင္တတ္သည္။ အညာေဒသ၏ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲမ်ားတြင္ ဆိုင္းနဲ႔ ဘိသိက္မွာ အခ်ီ အခ် အၿပိဳင္အဆိုင္ ေျပာဆိုတီးမႈတ္ၾကျခင္းမ်ားကို ပရိတ္သက္က ႏွစ္သက္သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ဘိသိက္မ်ားမွာ ဆိုင္းကိုခိုင္းတာ မ်ားလြန္းတတ္ၿပီး ပညာျပခ်င္တာမ်ိဳး မၾကာခဏ ၾကံဳရတတ္သည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းမွာ ဆိုင္းကိုဒုကၡေပးသူ မဟုတ္ေပ။ ဆိုင္းအရာေရာက္ေအာင္ ့ျပဳလုပ္ေပးသူျဖစ္၏။ ဆားေတာင္ေသာင္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳဖူး၏။ သူ႔ကို ခြင္ကြက္ႀကိဳက္တာ ၁၀၀ မွာ ၉၉ လွဴေလာက္ရိွေပသည္။ တစ္ပြဲမွာေတာ့ သူ႔ကိုမၾကိဳက္လိုက္ေပ။ သူ႔ရြာက ပြဲျဖစ္၏ ဆားေတာင္ႏွင့္ စာသင္ရြာသည္ တြဲလ်က္လိုပင္ရိွ၏။ စာသင္ရြာအလွဴတြင္ ည က်ြန္ေတာ္တီးေတာ့ ပရိသက္က ၾကိဳက္သည္။ ေနာက္ေန႔ သူဘိသိက္သြင္းေတာ့ မႀကိဳက္။ သူကေျပာသည္မွာ သူ႔ရြာမို႔ သူ႔ကိုနားေထာင္ဖန္မ်ားလြန္းေသာ ပရိသတ္က ေပါ့ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေျပာ၏။ ဘိသိက္ပြဲသာ ၿပီးသြားသည္။ ပရိသက္က ဣေႁႏၵမရ။ သူႏိုင္ေအာင္ မထိန္းႏိုင္ေတာ့။ အညာေဒသ၏ အလွဴ မ်ားတြင္ မႏၲေလးအလွဴ မ်ားက ည ထမင္းေကြၽး မပါတတ္။ အလွဴေန႔တြင္ပင္ လဖက္ရည္ မုန္႔(သိုမဟုတ္) ေရခဲမုန္႔၊ ကိတ္မုန္႔၊ ေကြၽးလွဴတာေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္။ အခ်ိဳ႕ အလွဴ မ်ားကေတာ့ ညေရာ မနက္ေရာ ထမင္းေကာင္းေကာင္းေႂကြးရမွ ေက်နပ္ၾကေပသည္။ အထူးသျဖင့္ မႏၲေလးပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ အညာေတာရြာမ်ားတြင္ အလွဴထမင္းကို ဂ႐ုတစိုက္ ေကြၽးေမြးတက္သည္သာ မ်ားေပသည္။ အလွဴ အၾကိဳေန႔တြင္ ဆိုင္းဝင္၏။ ဆိုင္းက ညတီးျဖင့္ ဧည့္ခံကာ ေနာက္ေန႔မနက္ေစာေစာ ေျဗာေရကင္းမ်ား တီးျခင္း၊ ပရိသတ္စည္ခ်ိန္ ဧည့္ခံျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္၍ တီးမႈတ္သည္။ ဧည့္ကြဲေတာ့ ဘိသိက္သြင္းၾက၏။ ဘိသိက္သြင္းေတာ့ ဘိသိက္နားေထာင္သူ၊ ဆိုင္းနားေထာင္သူမ်ားျဖင့္ မ႑ပ္ျပည့္ ျဖစ္ေပသည္။ ယခုအလွဴမွာ မႏၲေလးေျမာက္ျပင္ မတၱရာနယ္ ေတာရြာတစ္ရြာျဖစ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့ဆိုင္းနဲ႔ ဘိသိက္ဆရာ ႏွစ္ဦးပါျခင္းျဖစ္သည္။ အလွဴလည္း အလွဴၾကီးျဖစ္ၿပီး ဘိသိက္ဆရာႏွစ္ဦးကို အၿပိဳင္ငွားထားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘိသိက္ဆရာႏွစ္ဦးမွာ တစ္ဦးက ဆားေတာင္ေသာင္းျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ဦးက ဆရာလိႈင္ျဖစ္ေပသည္။ ဘိသိက္ဆရာ နွစ္ဦးစလံုး ကြၽန္ေတာ့္ကို လာႏႈတ္ဆက္ၾက၏။ ယခုလို ဘိသိက္ၿပိဳင္ မဆိုထားႏွင့္၊ဘိသိက္ဆရာ႐ိုး႐ိုး ႏွစ္ေယာက္ပါသည္ဆိုလ်ွင္ပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သတိထားၿပီး တီးမႈတ္ရသည္။ တစ္ဦးက ေတးထပ္ဆိုၿပီး တစ္ဦးက ရတုဆိုလ်ွင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မ်က္ႏွာမလိုက္ဘဲ တီးေပးေသာ္လည္း တီးေကာင္းတာ ဆိုေကာင္းတာ မ်ား၏အေပၚမွာ ပရိသတ္က ပိုၾကိဳက္သြားႏိုင္သြားႏိုင္၏။ ဒါေၾကာင့္လည္း အတူတူ ေကာင္းမြန္ေစေရး သတိခ်ပ္၍ တီးမႈတ္ၾကရေပသည္။ ဘိသိက္သြန္းရန္ ဘိသိက္ဆရာ ႏွစ္ဦးလံုး မ႑ပ္အလယ္တြင္ ေရာက္ေနၿပီး အလွဴ ႕ဒါယကာ အလွဴ ႕အမႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမိဘမ်ားလည္း စံုလင္ၿပီး၊ ပရိသတ္ကလည္း မ႑ပ္မဆံ့ေအာင္ စည္ကားေနၿပီ။ ရွင္ေလာင္းနားထြင္းမ်ားလည္း စံုလင္ေနၿပီ၊ အားလံုး အဆင္သင့္ျဖစ္ေန၍ ဘိသိက္သြင္းႏိုင္ရန္ ကြၽန္ေတာ္က စည္ေတာ္ယြန္း၍ ဆံုးလ်ွင္ ဆရာလိႈင္က ဣေျႏၵရစြာ အသံခ်ဲ႕စက္ေရွ႕တြင္ မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည္။ ဘိသိက္ဆရာ ဆရာလိႈင္၏ ပံုသဏၭာန္သည္ အရပ္ျမင့္ၿပီး ညိဳညိဳသြယ္သြယ္ မ်က္လံုးမ်ားက စူးစူးရွရွရိွ၏။ မ်က္ႏွာအသြင္သဏၭာန္က အနည္းငယ္တင္းမာေနၿပီး မာနဟန္ မာန္သြင္းထားပံု ေပါက္ေပသည္။ ဆရာလိႈင္သည္ သိုရင္းအက်ႌ အျဖဴကို ဝတ္ဆင္ထားၿပီ။ သိုရင္းအက်ႌ အျဖဴသည္ သစ္လြင္ေတာက္ပကာ က်က္သေရရိွလွေပသည္။ ေခါင္းတြင္ ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္း ဖက္ဖူးၫြန္႔ အေရာင္ကို ေပါင္းထားၿပီး တက္ထရြန္ရွပ္အက်ႌအျဖဴ စတစ္ေကာ္လာႏွင့္ ေရႊေရာင္ ေတာင္ရွည္ခ်ိတ္ပုဆိုးကို သက္သက္ရပ္ရပ္ ဝတ္ထားၿပီး ေျခေထာက္တြင္ ေျခအိပ္အျဖဴကို စြတ္ထားေပသည္။ ေကာင္းမြန္သစ္လြင္ေသာ အဝတ္အစားမ်ားႏွင့္ ဆရာလိႈင္သည္ ဘိသိက္ခန္းမတြင္ က်က္သေရရိွလွေပသည္။ ဆရာလိႈင္သည္ ဘိသိက္ခန္းစရန္ ပဏာမပ်ိဳးလိုက္သည္။ `ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ားသိတဲ့ ႂကြားမဝိပါဘူး၊ ဘိသိက္ပညာရိွ ဆရာလိႈင္ကိုးဗ်၊ ဆရာလိႈင္ဆိုတာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ အလုပ္စခန္းမွာျဖင့္ အဟုတ္တန္း ျပည့္စံုတာမို႔ ၿမိဳ႕ေရာနယ္ပါ အားေပးျခင္းခံရသကိုးဗ်´ ဆရာလိႈင္၏အသံမွာ အသံခ်ဲ႕စက္ေရွ႕တြင္ လိုအပ္သည္ထက္ အားသံုး၍ စတင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ `အင္း… ေလာကီမဂၤလာ အျဖာျဖာ ရိွတဲ့အထဲက ဒီေန႔ဒီရက္ ျပဳၾကတဲ့ မဂၤလာဟာျဖင့္ ေရွးမင္းေကာင္း မင္းျမတ္မ်ား ဘိသိက္ေတာ္သြင္း ဆက္လာတဲ့ အစဥ္အလာအတိုင္း သာသနာ့ေဘာင္သို႔ တက္လွမ္းၾကမည့္ ရွင္သာမေဏေလာင္းမ်ား၊ ရွင္ေလာင္းမ်ားအား လက္ယာရစ္ ေငြခ႐ုနဲ႔ သေျပႏုရြက္ဝါ ေျမစာထည့္ၿပီး ဦးထိပ္မွာ သြန္းေလာင္းၾကရတဲ့ မဂၤလာေပကိုး´… အဲဒီလို မဂၤလာျပဳၾကရတဲ့အခါမွာေတာ့  `မဂၤလံ ပါပံ လုနာတိ ဆိႏၵတီတိ မဂၤလံလို႔ ဝိၿဂိဳဟ္က ဆိုထားသမ်ွ `ပါပံ မေကာင္းမႈ ဟူသမ်ွတို႔ကို၊ လုနာတိဆိႏၵိ ပယ္ဖ်က္ခုတ္ထြင္ သုတ္သင္ရွင္းတတ္၏။ ဣတိ တသၼာ ထိုသို႔ ပယ္ဖ်က္ခုတ္ထြင္ သုတ္သင္ရွင္းလင္းတတ္ေသာ သတၱိေၾကာင့္ မဂၤလံ မဂၤလာမည္တယ္ကိုးဗ်။ ဒီေတာ့ မေကာင္းတာေတြ ပယ္ဖ်က္တာ မဂၤလာပါပဲတဲ့။ ဒါေၾကာင့္လဲ မဂၤလာျဖည့္ေပးမယ့္ ဘိသိက္ဆရာမ်ား ကိုယ္တိုင္ကလည္း မေကာင္းတာေတြ မပါဖို႔၊ မလုပ္ခဲ့မိၾကဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ကိုးခင္ဗ်´ ဒီေနရာတြင္ ဆရာလိႈင္က ေခတၱနားလိုက္ကာ ပရိသတ္ကို အကဲခတ္သလို သိမ္းက်ံဳးၾကည့္လိုက္ရင္းက ေအာက္နားတြင္ အလွည့္မက်ေသး၍ ထိုင္ေနေသာ ဆားေတာင္ေသာင္းတို႔ဘက္ကိုလည္း တစ္ခ်က္ေဝွ႔ကာ ၾကည့္လိုက္ၿပီးမွ… ဘိသိက္ဆရာရယ္လို႔ အမည္ခံၿပီး ေမာင္ရွင္ေလာင္းမ်ားရဲ႕ ဦးထုပ္ကို သီတာေရစင္ သြန္းေလာင္းဖ်န္းေပးၾကရမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာျဖင့္ ကံငါးပါးထဲက သုရာေမရယကံဆိုတဲ့ ေသာက္စား၊မူးယစ္ျခင္းဟာျဖင့္ ဘိသိက္ဆရာမ်ားႏွင့္ လုံးဝမအပ္စပ္ပါဘူး။ အဲဒီလို ေသာက္စားမူးယစ္တက္တဲ့ သူမ်ားဟာလည္း ဘိသိက္မသြင္းထိုက္၊ မေျမႇာက္ထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ ျဖစ္ေပတယ္ခင္ဗ်ာ´ ဤေနရာတြင္ ပရိသက္ၾကီးမွာ လႈပ္လႈပ္ရြရြ၊ လႈပ္လႈပ္သဲဲ ျဖစ္လာၾကကုန္သည္။ မျဖစ္ဘဲေနပါေတာ့မလား။ ဘိသိက္ဆရာ ဆားေတာင္ေသာင္း အရက္ေသာက္တတ္သည္ကို ကေလး လူႀကီးေလာက္ သိေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာလိႈင္က အရက္ေသာက္တတ္သူမ်ား ဘိသိက္မသြင္းထိုက္ဟု ေျပပါေနၿပီ မဟုတ္ပါလား။ အေျပာခံရေသာ ဆားေတာင္ေသာင္းကမူ ပါးစပ္တြင္ ေဆးျပင္းလိပ္ကိုခဲလ်က္ နားေထာင္ေကာင္းေနဟန္ရိွသည္ ရိွေနေပသည္… `အဲဒါေၾကာင့္ က်ြန္တာ္ဆရာလိႈင္မွာျဖင့္ လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုဗၺစရိယမိႏွင့္ဖဆိုတာလို ဘိသိက္ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးေတာ့မည္ ဆိုကတည္းက မိဘမ်ားက ကံငါးပါးလံုေအာင္ ထိန္းသိမ္းပါလို႔ ညြွန္ၾကားလိုက္တဲ့ ဆံုးမလိုက္တဲ့အတိုင္း ငါးပါးေသာကံ မေဖာက္ျပန္ရေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာရပါတယ္ခင္ဗ်ာ´ ဆရာလိႈင္သည္ ဆားေေတာင္ေသာင္း အရက္ေသာက္တတ္သည္ကို မိမိရရ ဆုပ္ကိုင္ကာ ပရိသတ္ၾကီးေရွ႕တြင္ တင္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာလိႈင္သည္ အရက္ေသာက္ျခင္း၏ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ဥပမာမ်ားျဖင့္ တင္ျပသည္။

ေမာင္ရွင္ေလာင္းမ်ား၊ နားထြင္းမ်ား၊ ေျခမန္းကြင္းစြပ္ရာတြင္ မႏၲန္မ်ား ရြတ္ဖက္ၿပီးမွ စြပ္ၾကရမည္။ ဒါမွ ေမာင္ရွင္ေလာင္းမ်ား ေဘးရန္အႏၲရယ္ကင္းရွင္းမည္၊ အရက္ေသာက္သူ ပါးစပ္က မည္မ်ွရြတ္ဖတ္ေနေစကာမူ အခ်ည္းႏီွး၊ အက်ိဳးမၿပီး၊ အက်ိဳးမဲ့သာလွ်င္ ျဖစ္ေျခသည္ဟု ေထာက္ျပထားသည္။ ပရိသတ္ၾကီးသည္ ဆရာလိႈင္ေျပာသည္မ်ားကို သေဘာက်စြာျဖင့္ လက္ခံလာၾကေတာ့သည္။ ေခါင္းတစ္ညိတ္ညိတ္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္မ်ားျဖင့္ ေလးေလးစားစား နားေထာင္လာၾကသည္။ ဆရာလိႈင္သည္ စကားေျပာရာတြင္ အရိွန္ရလာသည္။ သူ႔ကို ပရိသတ္က အားေပးမွန္း၊ သူေျပာတာလက္ခံမွန္း သိလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အရက္ေသာက္တတ္သူမ်ား ဘိသိက္ဆရာ ျဖစ္လာပါက အလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ စားစရာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္မ်ားထဲတြင္ မစင္တစ္ပဲသား က်ဘိသကဲ့သို႔ စားသံုးရန္မျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း စသည္ကို အကိုးအကားမ်ားျဖင့္ တင္ျပသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ ေကာင္းေကာင္း ေျပာသြားၿပီး ပရိသက္ၾကီးကလည္း ဆရာလိႈင္အား ႏွစ္သက္သြားၾကၿပီ။ ဆရာလိႈင္၏ ပံုသဏၭန္သည္လည္း မ႑ပ္အလယ္တြင္ က်က္သေရရိွေသာ ဝတ္စားတန္ဆာမ်ားျဖင့္ တကယ္ပင္ တင့္တယ္ေနေပသည္။ ေနာက္ဆံုး ဆရာလိႈင္သည္ မေကာင္းတာေတြ ပယ္မွ မဂၤလာျပည့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းတာ လုပ္သူမ်ားကိုလည္း ဝိုင္းပယ္ၾကရမည္။ တစ္နည္း အရက္ေသာက္သူမ်ား ဘိသိက္ေျမႇာက္ရန္ မသင့္ဟု စကားကို အဆံုးသက္လိုက္ၿပီး ဘိသိက္မဂၤလာ အခမ္းအနား ဖြင့္ရန္ စာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆိုသည္။ သူရြတ္ဆိုေသာ စာေနာက္ဆံုးတြင္- `တိတ္နိမိတ္ယဥ္ ကဗ်ာစာတန္းရယ္နဲ႔၊ ဟိတ္တံဆိပ္မဂၤလာ မႏြမ္းရေအာင္၊ ကိုင္း… ရြာစား၊ဘိသိက္မဂၤလာ အခမ္းဖြင့္…´ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေလျပည္ထိုးကို ေကာက္ကာတီးလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆရာလိႈင္သည္ ျဖည္းညင္းစြာ ထိုင္ခ်လိုက္သည္ကို ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္။ သူတို႔ ဘိသိက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဆိုေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ တာဝန္က ဆိုင္းကိုၾကိဳက္ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္တီးေနရသည္။ ကိုယ့္တာဝန္ကို ေပါ့၍မျဖစ္ေပ။ ဤလိုပြဲမ်ဳိးမွာ ထင္သလိုမျဖစ္တတ္။ ဘိသိက္ဆရာ ႏွစ္ဦးလံုးက အႏိုင္ရၿပီး ဆိုင္းက ၾကားညပ္္ကာ ႐ံႈးသြားတတ္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ သူတို႔ႏွစ္ဦးလံုး သူမသာ ကိုယ္မသာ အေျခေနမ်ိဳးတြင္ ဆိုင္းက အႏိုင္ရသြားသည္လည္း ရိွတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ဦး အ႐ံႈးအႏိုင္က ကိစၥမရိွ၊ မိမိအဖြဲ႕ မ႐ံႈးဖို႔က ပဓာနက်ေနေပသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ထိုးေသာ ေလျပည္ထိုး တစ္ဝက္ေလာက္တြင္ ဆားေတာင္ေသာင္း ဘိသိက္ အဝတ္အစားမ်ား လဲလွယ္ေနသည္ကို ျမင္လိုက္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စိတ္တိုင္းက် တီးေနေသာ ေလျပည္ထိုးသည္ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ၾကာသည္။ ေလျပည္ထိုး အၿပီးတြင္ ဆိုင္းသံမ်ားကို ေတတ်ာသတ္၍ ရပ္ပစ္လိုက္ၾကသည္။ ဆိုင္းသံမ်ားဆံုး၍ ၿငိမ္သက္သြားေသာအခါတြင္ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ မတ္တက္ရပ္လိုက္၏။ ကြၽန္ေတာ္ ဆားေတာင္ေသာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ လွမ္းၾကည့္မိလိုက္ရာ မ်ားစြာပင္ စိတ္ပ်က္သြားမိေတာ့၏။ ေခါင္းေပၚက ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္းသည္ ေခြၽးစြန္းအကြက္ၾကီးျဖင့္ နဖူးထိပ္အလယ္တြင္ ထင္ထင္ရွားရွားၾကီး ျမင္ေနရ၏။ အတြင္းက ရွပ္အက်ႌမွာ ေစာေစာကတည္းက ဝတ္ထားေသာ ရွပ္အက်ႌအႏြမ္း အျဖဴျဖစ္၏။ သိုရင္းအက်ႌမွာ ႏိုင္လြန္အပါးကို ခ်ဳပ္ထားၿပီး ေဟာင္းလြန္းေန၏ အထူးသျဖင့္ ေၾကမြေန၏။ ဘန္ေကာက္ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး ပန္းေရာင္မွာ အလြန္ႏြမ္းၿပီး အေရာင္အဆင္းပင္ မရိွေတာ့သည့္ထဲတြင္ ေၾကမြေနေသာ သိုရင္းအက်ႌလက္ကို ဆြဲခ်၍ အတြန္႔ေၾကေျပေအာင္ သူ႔ဟာသူ လုပ္ေနေပသည္။ ေစာေစာတုန္းက ဆရာလိႈင္သည္ သူ႔အား တစ္ခြန္းမွ် အေကာင္းေျပာ မသြားေပ။ အရက္သမားဟု သိသိသာသာၾကီး ႏိွမ့္ခ်သြားၿပီးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူက ဘယ္လို ျပန္ေခ်ပလိုက္မွာလဲဟု ပရိသတ္က ေစာင့္နားေထာင္ေန၏။ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ အသံခ်ဲ႕စက္ေရွ႕တြင္ ေခ်ာင္းတစ္ခ်က္မူ ဟန္႔လိုက္ၿပီး… `နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆႆ     ဟု သံုးၾကိမ္ရြတ္လိုက္ၿပီးမွ `ဗုဒၶ ဂုေဏာ အနေႏၲာ၊ ဓမၼ ဂုေဏာ အနေႏၲာ၊ သံဃ ဂုေဏာ အနေႏၲာ၊ မာတာပိတု ဂုေဏာ အနေႏၲာ၊ အာစရိယ ဂုေဏာ အနေႏၲာ၊ အနေႏၲာ အနႏၲ ငါးကို ဘုရားတပည့္ေတာ္ ႐ိုေသစြာ ရိွခိုးကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏ အရွင္ဘုရား…´ဟု ဆိုၿပီး ဘုရားစင္ဘက္သို႔ လွည့္ကာ မတ္တတ္ရပ္ရင္းက လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့လိုက္ေလသည္။ ကန္ေတာ့ၿပီးျပန္၍ ကိုယ္ကို မတ္တတ္ရပ္ရင္းက သူ႔မ်က္ႏွာကို ျပံဳးလိုက္ေလသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ျပံဳးၿပီး ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ စကားကို ဆက္မေျပာေသး၊ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္နဲ႔ ညိတ္ကာ ပရိသတ္ကို ႏႈပ္ဆက္ေနသလို ေစာေစာက ဆရာလိႈင္ေျပာတာ ေထာက္ခံျပေနသလို လုပ္ေနေပသည္။ ပရိသတ္ကလည္း သူဘာေျပာမလဲ အထူး အာ႐ံုစိုက္လာၾကၿပီ။
`ဟဲ…ဟဲ ဒီေန႔ေတာ့ ဘိသိက္ၿပိဳင္ဆိုၿပီး အလွဴထဲေျပာေနၾကတာ ဘယ္ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဟုတ္လို႔တုန္း၊ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆရာလိႈင္ကို နားေထာင္ရတဲ့ေန႔ပဲ…´ ဟု သူက အစပ်ိဳးလိုက္သည္။ က်က္သေရရိွလိုက္တာ ဆရာလိႈင္ေျပာသြားတာေတြ မဂၤလာရိွလိုက္တာ၊ မေကာင္းတာေတြ ပယ္တာမဂၤလာ၊ ေကာင္းတာေတြလုပ္တာ မဂၤလာ၊ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ၊ မဂၤလာအခမ္းနားမွာ ဆရာလိႈင္က ေကာင္းျမတ္တဲ့ အစဥ္အလာ မဂၤလာစကားမ်ား ေျပာၾကားသြားတာ၊ ေမာင္ေသာင္းျဖင့္ ပီတိျဖစ္လို႔ မဆုံးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဘိသိက္ၿပိဳင္လို႔ ေျပာေနၾကတာ ဒီေန႔ဟာျဖင့္ ဘိသိက္ၿပိဳင္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆရာလိႈင္ကို နားေထာင္ရတဲ့ေန႔ မဂၤလာေန႔ၾကီးပါပဲ ခင္ဗ်ာ´ ပရိသတ္ၾကီးမွာ `ဟာ ခနဲ´ ျဖစ္သြားၿပီး အာေမဍိတ္သံမ်ား ထြက္လာၾကသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းဘက္က အထင္ၾကီးေနသူမ်ားလည္း မ်က္ႏွာကို ေအာက္သို႔ ငံု႔ၾကရေတာ့သည္။ ဆရာလိႈင္ကား ေခါင္းကေလးေမာ့၍ နားေထာင္ေနသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆက္လိုက္ျပန္သည္။ `ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ အလွဴေတာ္မဂၤလာရဲ႕ မဂၤလာဘိသိက္ေတာ္ အခ်ိန္ႀကီးမွာ အလြန္အင္မတန္ ၾကားနာရခဲတဲ့ မဂၤလာက်က္သေရရိွေသာ စကားမ်ားကို ဆရာလိႈင္က ျပည့္ျပည့္စံုစံု မိန္႔ဆိုသြားျခင္းမ်ားဟာ အလွဴေတာ္မွာေရာ၊ ပရိသတ္ၾကီးမွာေရာ ဆိုင္းအဖြဲ႕ႏွင့္တကြ ကြၽန္ေတာ္ ဘိသိက္ဆရာ ေမာင္ေသာင္းပါ အလြန္ပင္ မဂၤလာမ်ား ျပည့္စံုရျခင္းေၾကာင့္ ဆရာလိႈင္အား မဂၤလာအပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုသူ ျမန္မာပညာရိွ ပ႑ိတဆရာကဝိ တစ္ဆူျဖစ္ေၾကာင္း ေမာင္ေသာင္းက ေၾကညာေမာင္း ခတ္လိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား´ ပရိသတ္မ်ားမွာ အေတာ္ကေလး ခြက်ကုန္၏။ ေစာေစာက ဆရာလိႈင္က ဆားေတာင္ေသာင္း ေကာင္းကြက္တစ္ခုမ်ွမေျပာ ႏိွမ့္ခ်သြား၏။ နားဝင္ေအာင္ ေျပာႏိုင္၏။ ထို့ေေၾကာင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းက သူ႔အလွည့္တြင္ ျပန္လည္၍ ၿပိဳင္ဆိုင္ေျပာမည္၊ ေခ်ပမည္ ထင္ၾက၏။ ယခုမူ သူတို႔ ထင္သလို မဟုတ္၊ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆရာလိႈင္အား ခ်ီးမြမ္းေနသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆားေတာင္ေသာင္းအား ပရိသတ္က နည္းနည္း သနားလာၾကသည္။ ေနာက္ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆက္လိုက္ျပန္သည္။ `ပရိသတ္ေတာ္ မင္းမ်ားခင္ဗ်ာ… ကြၽန္ေတာ္ ေမာင္ေသာင္းဟာျဖင့္ ဘိသိက္ပညာ တတ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝါသနာ ပါလြန္းလို႔ လုပ္လာတဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေနတာက စစ္ကိုင္းအေနာက္က ဆားေတာင္မ ငါးရြာ၊ ဟို ဆားေတာင္သူ ေအာင္ျဖဴဆိုတဲ့ ဇာတ္ထုပ္ၾကားဖူးၾကမွာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီ ဆားေတာင္မငါးရြာက ေတာဘိသိက္မ်ွသာ ျဖစ္ပါတယ္။ `ေတာဘိသိက္ ေတာသားဆိုေတာ့ အေျပာမွားရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ၾကရန္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေတာင္သူ တစ္ေေယာက္ပါ။ ဝါသနာ ပါလြန္းလို႔၊ မေနႏိုင္လြန္းလို႔၊ ဘိသိက္ေျမႇာက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဖခင္ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ေနာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေတာင္သူအလုပ္ကို ထြန္ရွဥ္းဆယ္စီးနဲ႔ ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ေတာင္သူႀကီးျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ´
ပရိသတ္က အံ့အားသင့္သြားၾကသည္ ထြန္ရွဥ္းဆယ္စီးဆိုေသာ စကားရပ္ကို သေဘာၾကသြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထြန္ရွဥ္းဆယ္စီး လုပ္ရေသာ ေျမသည္ ဧက တစ္ရာေက်ာ္ပိုင္မွ ျဖစ္မည္။ ဧက တစ္ရာေက်ာ္ ပိုင္ေသာသူသည္ လူ႔ေလာက၏ အရက္သမား၊ ကစားသမား မဟုတ္။ ဆယ္ဧကေလာက္ ပိုင္ေသာသူပင္ မနည္းစည္းကမ္းက်ေအာင္ လုပ္ရ၏။ သူသည္ ေတာသား လူ႐ိုးလူေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း တာဝန္ေတြက ျပေနသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းက ဆက္လိုက္ျပန္၏။
`ဒါေပမဲ့ခင္ဗ်ာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေတာင္သူအလုပ္ထက္ ဘိသိက္အလုပ္ကို ဝါသနာ ပါေေတာ့ ဘိသိက္သြန္းရ၊ ဘိသိက္ေျမႇာက္ရဆို ၿပီးေရာဆိုၿပီး လိုက္လာခဲ့တာ။ အလို…ဘာလိုလိုနဲ႔ မ႑ပ္ထဲေတာင္ ေရာက္ေနပါေပါ့လား´ အင္း…ဒီလို ဘိသိက္သြင္းၿပီး အိမ္ျပန္သြားၿပီလား ဆိုမွျဖင့္ အိမ္ေရာက္လို႔ လြယ္အိတ္ကေလးလည္း ခ်လိုက္ေရာ က်ြန္ေတာ့္ ေမြးသမိခင္က က်ြန္ေတာ့္ကို `လာစမ္း၊ လာစမ္း… လူေလး ေမာင္ေသာင္းဆိုၿပီး ရင္ဘတ္စမ္း၊ ဘာဖိနဲ႔ အံမာေလး… ငါ့သား ေမာလိုက္တာ ဘုရား၊ ဘုရား၊ ဘိသိက္ဆရာလုပ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္မ်ား ေဟာခဲ့ ေျပာခဲ့တုန္း။ အူေတြ အသည္းေတြ နာပါ့မယ္ ငါ့သားရယ္။ အဆုတ္ေတြ၊ႏွလံုးေတြေမာလို႔ ကြဲပါ့မယ္ ငါ့သားရယ္။ အေမတို႔မွာ ဘာပူစရာရိွတုန္း၊ေတာင္သူအလုပ္ မင္းဝါသနာမပါရင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ ဦးစီးထားလိုက္ ၿပီးတာပဲ။ ဘိသိက္အလုပ္ကေတာ့ ငါ့သား အေမာဆို႔ၿပီး ဒုကၡျဖစ္ပါ့မယ္လို႔ အမိေမတၱာနဲ႔ တားသဗ်´ `အင္း… စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ အေမမ်ား ဘယ္ေလာက္ သနားစရာေကာင္းသလဲ။

လူတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ ေမတၱာအမ်ားဆံုး ေပးႏိုင္တဲ့သူကေတာ့ အေမသာလ်ွင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ၾကီးမားတဲ့ အမိေမတၱာ ရင္ခြင္မွာ ခိုလံႈရတဲ့ သားသမီးမ်ားဟာ လိမၼာယဥ္ေက်း လာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ `အင္း… ခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေမြးမိခင္ ကြယ္လြန္သြားျပန္ေတာ့ အေမ့ေနရာမွာ လူသားတစ္ဦး ဝင္လာပါေတာ့တယ္ ခင္ဗ်ာ။ `အင္း… အဲဒီ သူကေတာ့ တျခားမွမဟုတ္ဘဲ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အေရးပိုင္ကိုးခင္ဗ်။ အေရးပိုင္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ မိန္းမရတာကို ေျပာတာ။ ကြၽန္ေတာ္အေရးေတြ သူက အကုန္ပိုင္လို႔ အေရးပိုင္လို႔ ေခၚတာ။´ (ပရိသက္က ေဝါခနဲ႔ ပြဲက်သြားသည္) အင္း… ခုလို ဘိသိက္သြင္းရာက အိမ္ျပန္၊ အိမ္ေရာက္ေတာ့ လြယ္အိတ္ကေလး ခ်လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အေရးပိုင္က ေမးသဗ်။(မိန္းမေတြေမးတဲ့ ေလသံမ်ိဳးနဲ႔ ေမးျပသည္) `ကိုေသာင္း… တဲ့၊ ေနာက္ထပ္ ေတာ့္ကို ပြဲငွားလိုက္ေသးလားတဲ့ `ေအးပါကြာ၊ ခုေတာ့ မငွားလိုက္ေသးဘူး။ ေနာက္ပြဲရိွရင္ ငွားမယ္လို႔ေတာ့ ေျပာပါတယ္´ဘယ္ငွားပါ့မလဲ၊ ေတာ္က သီခ်င္းမွ မဆိုတတ္တဲ့ ဟာကိုး…တဲ့ဗ်ာ။ အင္း… ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကလဲ အေရးပိုင္ ေၾကာက္ရတဲ့သူျဖစ္ေတာ့ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ ညာမေျပာရေလေအာင္ သီခ်င္းကေလး ခြန္းေထာက္ကေလး တစ္ပုဒ္ေတာ့ ဆိုျပရဦးမွာပဲ…ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ဆားေတာင္ေသာင္းက သူ႔ သံဝါခ်ဳိျဖင့္  ေအာ္၍ဆိုလိုက္သည္။

`မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူး´ အသံေရာက္မ်ားမွာ ေလးေပါက္ သံုးေပါက္မွ ေျခာက္ေပါက္အသံျဖစ္သည္။ အလြန္ အသံရ၍ ဆိုႏိုင္ေသာ မင္းသားမ်ား၏ အသံေရာက္ ျဖစ္သည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း အသံမွာ ဓမၼကထိက ဆရာၾကီး ဦးလွသိန္းအသံ ပုံသဏၭာန္မ်ိဳးျဖစ္၏။ ဆားေတာင္ေသာင္းကား သဘင္ပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္၍ ဆိုခ်င္တိုင္း ဆိုရေနေသာေၾကာင့္ သူ႔အသံမွာ ပို၍ေကာင္းသလား ထင္မွတ္ရေပသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း ဆိုလိုက္ေသာ အသံေၾကာင့္ ပရိသတ္မွာ ေဝါေဝါ သဲသဲ ပြဲက်ေန၏။ ဆားေတာင္ေသာင္းကလည္း အလြန္အကင္းပါး၏။ သူဆိုလိုက္တာ ပြဲက်မွန္းသိ၍ ေခတၱမွ် အၿငိမ္ေပးလိုက္၏။ ၿပီးမွ ဆက္ဆိုသည္။ `မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူး´ `အမိုက္ေတြ မလင္းႏိုင္ပါဘူး ဘုရား´သူ႔ သံဝါခ်ိဳက ပတ္စာပံုေပၚတြင္ အသံေန အသံထားမ်ား အားေကာင္းစြာျဖင့္ ဆိုျပေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ သတိရ၍ ဆရာလိႈင္ကို ျဖတ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္၏။ ဆရာလိႈင္သည္ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ အလွည့္ႏွင့္ အေျပာမ်ားကို နားေထာင္ဖူးဟန္ မရိွေပ။ သူသည္ အလြန္ အံ့ဩေသာ အမူရာ မ်က္ႏွာငယ္ေလးျဖင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းအား ေမာ့၍ၾကည့္ေနေပသည္။ ပရိသတ္သည္ ဆရာလိႈင္အား ေမ့သြားၿပီး။ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ အသံသည္ အလြန္အဆီပါ၏။ ေျခာက္ကပ္ကပ္အသံမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။ `မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူး၊ မိုက္ခင္း ညႇာဆီ၊ ခါေတာ္မီ ေပ်ာ္မေမ့ႏိုင္ဘူး၊ သည္ေန႔တြင္ ေနကုန္ ေမာျပန္ရ၊ အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ့ ရဟတ္ေဗြ…´ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ အံ့ဩစရာ တစ္ခ်က္ကား ဆိုင္းက အသံမေပးရဘဲ သူေျပာေဟာေနရာက ႐ုတ္တရက္ ေကာက္ကာငင္ကာ ဆိုလိုက္သည္တြင္ အသံမ်ားကိုက္၍ ေဘာင္ဝင္ေနသည္မွာ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းက `မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူး…´ကို ေလာကုတၱရာစာမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ရွင္းျပ၏။ ကာမဝဋ္၊ ဝိပါကဝဋ္၊ ကိေလသဝဋ္မ်ားျဖင့္ ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္လည္ပံု၊ သံသရာလည္ပံုမ်ားကို ခ်ားရဟတ္မ်ားႏွယ္ ဥပမာေပး၍ ေဟာေျပာသြား၏။ ေလာကကုတၱရာစာေပမ်ားကို ျမင္းေကာင္းမ်ား စိုင္းဘိသကဲ့သို႔ ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ အထစ္အေငါ့မရိွဘဲ ရွင္းလင္းျပသသြားသည္။ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ ေစတနာ စိတ္ထားမ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းလင္းရင္းက အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ စကားေျပာရာမွ အသံမ်ား ထည့္ေျပာသြားသည္။ အလွဴတစ္လွဴတြင္ ဆိုင္းျဖစ္ေစ၊ ဘိသိက္ျဖစ္ေစ အရြယ္သံုးပါး ၾကိဳက္ရန္မွာ သိပ္လြယ္ကူေသာ အလုပ္မဟုတ္ေပ။ လူငယ္လူရြယ္ အပ်ိဳလူပ်ိဳမ်ားက ၾကိဳက္ရျခင္း၊ လူလက္ပိုင္းက ၾကိဳက္ရျခင္း၊ လူၾကီးပိုင္းမ်ားက ၾကိဳက္ရျခင္းဟူ၍ အၾကိဳက္သံုးပါးညီရန္မွာ အေတာ္ေလး ခဲယဥ္းလွေပသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူးကို အသံသံုး၍ အဆိုေကာင္းေကာင္းျဖင့္ လူငယ္လူလတ္ၾကိဳက္ လုပ္ျပသြားသည္။ လူၾကီးၾကိဳက္ျဖစ္ေသာ ေလာကုတၱရာ စကားမ်ားကို မိုက္မလင္းႏိုင္ဘူး ဓမၼလကၤာကဗ်ာမွ ထုပ္ႏုတ္ေျပာသြားရာ ပရိသတ္ၾကီးသည္ ျငိမ္သက္ နားေထာင္ေနၾကတာ တုတ္တုတ္မ်ွ မလႈပ္။ စေျပာသည့္ အခ်ိန္စၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိ နာရီဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ရိွၿပီ။ သူက ေလာကီ စကားမ်ားဘက္သို႔ တဖန္ျပန္လွည့္လိုက္သည္။ `ပရိသတ္ၾကီးတို႔… မရိွတာထက္ မသိတာခက္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာကီမွာျဖစ္ျဖစ္ သိေအာင္လုပ္ဖို႔က ပထမ အေရးၾကီးပါတယ္။ ေဟာ… ၾကည့္ေလ ကြၽန္ေတာ္ ေမာင္ေသာင္း၊ မသိတာ ေျပာရဦးမယ္။ က်ဳပ္တို႔ ေတာသားဘဝဆိုေတာ့ ငယ္စဥ္ ရွင္လူထြက္ၾကီးကတည္းက ေခါင္းတံုးထားလာတာ ဘိသိက္ဆရာရယ္လို႔ ျဖစ္ၿပီး… ဘိသိက္ပြဲေလးေတြ အေတာ္လိုက္ရေတာ့ လူကနည္းနည္း ဆန္းခ်င္လာတယ္။ ဘယ္လိုဆန္းခ်င္လာသလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ေခါင္းကို မွန္ထဲ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ငါ ေခါင္းတံုးၾကီးနဲ႔ ေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႔ ဘိုေကထားလိုက္ျပန္ရင္လည္း ခ်က္ခ်င္း ကူးတာေျပာင္းတာ လူေတြသိ ရွက္စရာႀကီး။ အဲဒီေတာ့ ေခါင္းတံုး ဆံေထာက္ တိုတိုေလး စထားမယ္။ ေခါင္းတံုးဆံေတာက္ကမွတဆင့္ ဘိုေကထားမယ္ေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႔ မူလတုန္းက ထားခဲ့တဲ့ ေခါင္းတံုးကို ရွည္ရွည္ေလး မရိတ္ပဲထားလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမ်ားဟာ ဦးေခါင္းကို အလြန္အေလးျမတ္ ျပဳၾကတယ္။ ေရွးတုန္းက ခုလိုမဟုတ္ဘူး။ ေယာက်္ားေတြ ဆံပင္ေသ်ွာင္ထံုးေတြနဲ႔ အလြန္ က်က္သေရရိွတာ။ အဲဒါ… တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသ်ွာင္ထံုးကို တစ္ေယာက္က လွမ္းဆြဲလိုက္လို႔ ေသ်ွာင္ဆြဲခံရတဲ့သူက မေက်နပ္လို႔ လႊတ္႐ံုးတက္ရင္ ဓမၼသတ္က ဘာဆိုထားသလဲဆိုေတာ့ ေရႊစင္တစ္မက္ ေငြငါးက်ပ္ေပးေလ်ာ္ရမယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ ခုေတာ့ ေမာင္ေသာင္း လူပ်ိဳလုပ္ခ်င္တာနဲ႔ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္သြားေတာ့ ဆံပင္ကို ကိုင္႐ံုတင္မကဘူး လီွးဟယ္၊ ျဖတ္ဟယ္၊ ရိတ္ဟယ္နဲ႔ ေမႊခ်င္သလိုေမႊ၊ ကိုက္ခ်င္သလိုကိုက္ၿပီး သူသြင္းေပးလိုက္တဲ့ ေခါင္းပံုကေလး မွန္ထဲမွာၾကည့္၊ ေက်နပ္ၿပီး ဆင္းလည္းလာေရာ `ေရာ့ဗ်ာ… နွစ္က်ပ္ဆို ကိုယ္ကေပးခဲ့ရတယ္ဗ်။ အင္း… အိမ္ေရာက္ေတာ့ မိန္းမက ေခါင္းကို ေသသခ်ာၾကည့္ၿပီး ကိုေသာင္းက ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း အေခ်ာသားတဲ့ဗ်… ဒါနဲ႔ ဆံပင္ညႇပ္ဆရာကို ကိုယ္ကျပန္ ေက်နပ္လိုက္ရတာေပါ့ေလ။´

မိန္းမမ်ား အလြန္ပရိယာယ္ မူယာမာယာ မ်ားတယ္။ ဒီရြာကမိန္းမေတြကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ မတၱရာက မိန္းမေတြကို ေျပာတာ။ ဟာ… မဟုတ္ေသးဘူး။ မတၱရာကလည္း လာမွာပဲ ေတာပုက မိန္းမေတြေျပာတာ။ အင္း… ေတာပုကလည္း လာမွာပဲ၊ ေတာင္ျပံဳးက မိန္းမေတြေျပာတာ။ ဟာ… ေတာင္ျပံဳးကလည္း လာမွာပဲ၊ လယ္ေကာင္းၾကီးက မိန္းမေတြကို ေျပာတာဗ်ိဳ႕။ ေဟာဗ်… အလွဴက အၾကီးၾကီး။ လယ္ေကာင္းႀကီးကလည္း တစ္ရြာလံုး လာမွာပဲ။ ဝသုႁႏၵကုိေျပာတာ၊ ဝသုေႁႏၵမွလည္း လာမွာပဲ။ ခုမွေတာ့ မထူးေတာ့ပါဘူး။ မ်ွတသာ ခံၾကေပေတာ့ဗ်ိဳ႕…´ ပရိသက္က တေဝါေဝါ ပြဲက်ေနသည္။

`အင္း…မိန္းမမ်ား မာယာမ်ားတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္က မိန္းမကို ေျပာတာပါဗ်ာ။ ေဟာ… ၾကည့္ေလ… ကြၽန္ေတာ္ ဘိသိက္ပြဲက ျပန္လို႔ အိမ္လည္းေရာက္ေရာ၊ ဘယ္လို ေျပာတယ္မွတ္သလဲ။`ကိုေသာင္း…တဲ့။ ထမင္းအရင္စားမလား။ ေရအရင္ခ်ဳိးမလား…တဲ့´ `ေအးကြာ…။မင္းအဆင္ေျပတာေျပာတာ အဝွာျပဳတာေပါ့´ `က်ဳပ္က ေတာ္ျပန္လာရင္  ေမာပန္းလာၿပီ ေရအရင္ခ်ိဳးမွာ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ေလ ေတာ့္သမီးေလးက လက္က ခ်လို႔မရေတာ့…´ `ေဟ…ကိစၥမရိွပါဘူး မိန္းမ၊ ငါ သြားထမ္းမွာေပါ့။´ `က်ဳပ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ေရေရာင္းတဲ့လူ မရိွဘူး။ ကိုယ္ဟာကို ထမ္းရ၊ခပ္ၾကရတယ္။ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း အဝတ္အစားလဲ၊ ခါးေတာင္းေျမႇာင္ေအာင္ က်ိဳက္ၿပီး ေရပံုးႏွစ္လံုး၊ ထမ္းပိုးနဲ႔ ရြာအျပင္ထြက္လာ၊ ကိုယ္က သီခ်င္းဆို ဝါသနာပါေတာ့… ရာဇၿဂိဳဟ္ သာေကတ ဗရာဏတကၠသိုလ္´ ေဘတိုးပံု… ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ ဗံုေထာက္ တစ္ပုဒ္ကို အားရပါးရ ေအာ္၍ ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဗံုေထာက္သံမွာ ဆိုင္းအတီးႏွင့္ အဆိုပါက အလြန္ၿမိဳင္သည့္ ေပ်ာ္သည့္ သီခ်င္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ သီဆိုသူက အသံေကာင္းပါက အဆိုေကာင္းပါက သူ၏စြမ္းအား ရိွသေလာက္ ျပခြင့္ရေသာ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ ဗံုေထာက္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္းကလည္း လ်ွင္ျမန္ဖ်တ္လတ္စြာ ျဖည့္စြက္ တီးေပးေနၾကပါသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ ဗံုေထာက္ ငါးပုဒ္ေလာက္ကို ဆိုတီး ဆိုတီး အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ၿပီးမွ ရပ္ပစ္လိုက္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့မွ သူက…
`အဲသေလာက္ကို ဆိုမွ ေရတြင္းကို ေရာက္တာဗ်ာ ရြာနဲ႔ ေရတြင္းက အေဝးၾကီး´ ပရိသတ္က အလြန္ပင္ ပြဲက်ေနပါသည္။ သူ႔အသံနဲ႔ သူ႔အဆိုသည္ ပရိသတ္ကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး ဖမ္းစားႏိုင္ပါ၏။ သူ၏ ကြင္းဆက္ေကာင္းေသာ စကားမ်ားကိုလည္း ပရိသတ္က ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကားခ်င္ေနၾကပါသည္။

`မိန္းမမ်ား အလြန္ပရိယာယ္ မာယာမ်ားတာလားဗ်ာ။ ေဟာ… ၾကည့္ေလ အခုလည္း ၾကည့္ေလ… ဘာေျပာတယ္ မွတ္လလဲ…ကိုေသာင္း၊ ေတာ္ ဒီလို ေရခပ္တာ က်ဳပ္မၾကည့္ရက္ႏိုင္ဘူးေတာ့…တဲ့။ ေတာ္ပါေတာ့ ေျပာမွေပါ့ အိမ္မွာရိွတဲ့ စဥ့္အိုးေတြ၊ေရအိုးေတြ အကုန္ျပည့္လို႔ ထည့္စရာမရိွေတာ့ က်ဳပ္ ထမ္းလာတဲ့ ေရပံုးႏွစ္ပံုးက ဒီတိုင္း တည္ထားရတဲ့ဘဝ ေရာက္ေနမွကိုးဗ်။ ၿပီးေတာ့မွ ကိုေသာင္း…တဲ့၊ထမင္းစားရေအာင္ က်ဳပ္က ဟင္းေကာင္းေကာင္းေလး ခ်က္ခ်င္ပါတယ္။ ေတာ့္သားေလးက လက္ေပၚက ခ်မရလို႔ အဲ…ရိွတာေလးနဲ႔ပဲ စားေတာ့လို႔ ေျပာသဗ်။ အဲဒါ… ဘာဟင္းမွတ္တုန္း။ မွတ္ထားၾက ကာလာသားတို႔၊ ေလာကမွာ အပ်င္းဆံုး မိန္းမမ်ား ခ်င္တဲ့ဟင္း …အဲဒါ ဘာဟင္းလဲ၊ ဘဲဥေၾကာ္´ အင္း..မိန္းမေတြမ်ား ပရိယာယ္ မာယာ အလြန္မ်ားတာကလား။ အဲ…အဲ ဒီရြာက မိန္းမေတြ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲ… ကြၽန္ေတာ္လည္း ထမင္းစားၿပီးေရာ သူ႔မွာ အျပစ္ကေလး ရိွေနေလေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေလခ်ိဳေသြးသဗ်။ ကိုေသာင္း… တဲ့ ေတာ္ ဘိသိက္သြားသြားေနတုန္း ၿမိဳ႕က ေစ်းေရာင္း လာၾကတယ္ေတာ့။ သူတို႔မွာ ပါလာတာက က်ဳပ္တို႔ ေခြၽးခံအက်ႌလိုေတာ့ ပလာစီဆိုလား ဘားလား မေခၚတတ္ပါဘူး။ အဲဒါကို သူၾကီးႏွမ ျမတင္က ဝယ္တယ္ေတာ့။ က်ဳပ္ကလည္း ဘိသိက္ဆရာကေတာ္ မဟုတ္လားေတာ္။ ဘာေၾကာင့္ မဝတ္ႏိုင္ရမွာတံုး။ အဲ…အဲ တစ္ထည္တည္း ဝယ္ျပန္ရင္လည္း ဒီေကာင္မ တို႔ဝယ္တာ လိုက္တုပဝယ္တာ၊ တကယ္လည္းမတက္ႏိုင္ဘဲနဲ႔လို႔ အေျပာမခံရေအာင္လို႔ က်ဳပ္ႏွစ္ထည္ ဝယ္လိုက္တယ္။ တစ္ထည္ ၇၅ က်ပ္ေတာ့။ ႏွစ္ထည္ဆိုေတာ့ ၁၅၀ ေပါ့ေတာ္ ေနာ္ ကိုေသာင္း။´

အင္း…ခက္တယ္၊ ခက္တယ္ သူတို႔ဝတ္တာသာေျပာရ၊ က်ဳပ္တို႔ေယာက်္ားေတြ မ်က္လံုးကလည္း သူတို႔ဆီ...ခ်က္ခ်င္းလိုက္ၾကည့္ခ်င္ၾကေတာ့ ေဝါခနဲ ေဝါခနဲ ပရိသတ္မွာ ရယ္ဆိုရယ္၊ ရပ္ဆိုရပ္၊ သူ႔စကားနဲ႔ သူ႔အသံမ်ား၊ သူ႔သီခ်င္းမ်ား၊သူ႔ဟန္မ်ားကို အလြန္အားရ ေက်နပ္ေနၾကပါတယ္။ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ ရယ္ရန္၊ မွတ္ရန္၊ ဥပမာ အလြန္ေပါသည္။ ေအာက္နားတြင္ ထိုင္ေနေသာ ဆရာလိႈင္သည္ ဆားေတာင္ေသာင္း ေျပာသမွ် လိုက္နားေထာင္သည္။ ရယ္စရာရိွက ပရိသတ္နဲ႔အတူ လိုက္ရယ္ေနသည္။ သူသည္ အလြန္အံ့ဩစြာျဖင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းအား ေငးေမာၾကည့္ဟန္မ်ား မၾကာခဏ လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ ပထမအခန္းအၿပီး ဆရာလိႈင္ အလွည့္ ျဖစ္၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္းကတီးၿပီးလွ်င္ ဆရာလိႈင္ထဖို႔ အလွည့္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဆရာလိႈင္က မထခ်င္ေတာ့။ သူလည္း ဆားေတာင္ေသာင္းကို ဆက္နားေထာင္ခ်င္ေန၏ ပရိသတ္ကလည္း ေနာက္အခန္းေတြ ဆရာလိႈင္ေျပာတာေပါ့။ ခုေတာ့ ဆားေတာင္ေသာင္းပဲ ဆက္ေျပာပါဦးဟု အသံၾကားႏွင့္ ေျပာသူက ေျပာ၏။ ေနာက္ဆုံး ဆရာလိႈင္ကပင္ ေတာင္းပန္၏။ ဆရာပဲ ထပါဟု ေျပာ၏။ ဒုတိယ အႀကိမ္တြင္ ဆားေတာင္ေသာင္းသည္ ဘိသိက္ေတာ္ မဂၤလာအေၾကာင္းမ်ားကို တစ္ခုၿပီး တစ္ခု တစ္ခန္းၿပီး တစ္ခန္း ရွင္းျပသြားသည္။ သည္လိုနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဆရာလိႈင္ မထျဖစ္ေတာ့။ ဆားေတာင္ေသာင္း တစ္ေယာက္တည္း တစ္ခန္းၿပီး တစ္ခန္း၊ ဆက္ကာ ဆက္ကာအလုပ္လုပ္ သြားေတာ့သည္။ ဆရာလိႈင္သည္ ေအာက္နားကေန၍ ဆားေတာင္ေသာင္းက ရွင္ေလာင္းမ်ား ေရစင္ဖ်န္းရန္အတြက္ ခ႐ုထဲသို႔ သေျပပန္း၊ ေျမစာနဲ႔ ေရမ်ားထည့္ေပးခ်င္း၊ ေမာင္ရွင္ေလာင္း နားထြင္းမ်ား ခ်ည္မန္းကြင္းစြပ္ရန္ အပ္ခ်ည္လံုးမ်ားမွ အပ္ခ်ည္မ်ားကို ႀကိဳးက်စ္ကာ ခ်ည္မန္းကြင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးျခင္း စသည့္ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ ေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို ေအာက္ထိုင္ရင္း ကူညီညာ လုပ္ေပးေနသည္ကို ျမင္ေနရပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ဘိသိက္ခန္း ၿပီးသြားပါၿပီ။ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ ဘိသိက္ပြဲသိမ္းလကၤာ အၿပီးတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္းအဖြဲ႕က ေျဗာတီးလိုက္ၾကေပသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းေရာ၊ ဆရာလိႈင္ပါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္းနားတြင္ လာၾကသည္။ လြယ္အိပ္မ်ား ကိုယ္စီကိုင္ကာ အဝတ္စားမ်ား လဲၾကရန္ျဖစ္သည္။ ဆရာလိႈင္သည္ အဝတ္စားမလဲေသး၊ ဘိသိက္အဝတ္စားမ်ားႏွင့္ပင္ ဆားေတာင္ေသာင္းနား ႐ိုေသက်ိဳးႏြံစြာျဖင့္ ဦးခ်ကန္ေတာ့ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ ပါးစပ္မွလည္း… ဟာ   ဆရာလိႈင္၊ ခင္ဗ်ာဟာ ပညာရိွတစ္ဦးမ်ွသာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး… ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းပဲ… ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ အလြန္ရွားပါတယ္ဗ်ာ´ဟူ၍ ေျပာေလသည္။  ဆရာလိႈင္သည္ ဆားေတာင္ေသာင္း၏ တပည့္အျဖစ္ ခံယူလိုက္ေလျပီ။

ရြာစား စိန္တင္ဟန္

(၁၉၈၇)ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လထုတ္ သဘင္မဂၢဇင္းတြင္ ပါရွိခဲ့ေသာ ရြာစား စိန္တင္ဟန္၏ ကိုယ္ေတြ႕ေဆာင္းပါး။

Credit ;

ဆားေတာင္သား

Wai Yan Lin

(အပုိင္း (၄)ပုိင္း ခြဲတင္ထားသည္ကုိ ရွာေဖြစုေပါင္း၍ ေဝမ်ွပါသည္။)

______
copy from Win Oo

ဇာတ္ကားၾကည့္ခ်င္ရင္ ဒီ link မွာၾကည့္ပါခင္ဗ်ာ >> https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1806635372711911&id=1606485999393517

Comments